Re: News przez UUCP

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Tue 17 Dec 1996 - 13:37:08 MET

In article <5961ik$nge_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Tomasz R. Surmacz <tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl> writes:
>Jerzy Michal Pawlak <jmp_at_cocos.fuw.edu.pl> wrote:
>: Newsy przez UUCP to chyba jest archaizm... Newsy przez NNTP - to co innego :-)

>W takim razie bardzo archaiczny serwer news.uw.edu.pl z bardzo
>archaicznym serwerem newsfeed.apk.net wymieniaja sobie newsy w bardzo
>archaiczny sposob, bo przez kompresowane gzip-em batche uucp-owe,
>puszczane po tcp/ip. Podobnie zreszta, jak bardzo archaiczny serwer
>news.ict.pwr.wroc.pl z bardzo archaicznymi serwerami news.miracle.net
>oraz newsfeed.apk.net.

Tak, i robia to przez archaiczna elektromechaniczna centrale telefoniczna...
Nie wzbudzaj sie tak, bo nie ma o co. Fakt, ze cos jest nadal regularnie
uzywane nie znaczy ze nie jest archaiczne...

>: Co wlasciwie chcesz osiagnac? Znaczy czy chcesz tylko czytac (i pisac) newsy,
>: czy chcesz zalozyc jakis lokalny ich server? Co wlasciwie dostarcza Twoj

>Czytac/pisac newsy, nie tracac na to przy okazji fortuny na polaczenia
>telefoniczne, bo dzieki uucp mozna je ograniczyc do mimimum. To po
>pierwsze. Po drugie - zmniejszyc obciazenie serwerow news.

Hmmm... to trzeba uwaznie sobie sprawdzic co sie bardziej oplaci. Jak sie
czyta newsy tak jak ja (przeskakujac mnostwo rzeczy ktore wydja mi sie
nieinteresujace) to nie wiem czy sie oszczedzi. Ale jezeli w Twoim wypadku
to jest lepiej - to OK. Ja zylem dotad w przeswiadczeniu, ze takie
cos da sie i bez UUCP. Ale moge sie mylic, nigdy nie mialem takiego problemu.

>: A swoja droga to mozesz temu dostawcy wyjasnic jak dziala mechanizm
>: 'expiration' w newsach, bo chyba tego kawalka nie zrozumial. Wiadomosc
>: NAPRAWDE nie musi lezec na jego serverze i czekac az ja ktos przeczyta
>: - po jakim czasie sama zniknie :-)

>Wiadomosc MUSI lezec na serwerze, bo jak zniknie, to juz jej NIKT nie
>przeczyta. Na wiekszosci serwerow w *.pl grupy pl.* sa trzymane
>miesiac, ale to juz jest zupelnie inna sprawa, z uucp w ogole nie
>zwiazana.

Sorry, ale to chyba wlasnie odroznia newsy od e-mailu - ze nie przeczytana
wiadomosc po jakims czasie zniknie na zawsze (OK, z dokladnoscia do
archiwow typu DejaNews). Jezeli wymagasz od dostawcy zeby trzymal Ci newsy
az je przeczytasz, to wykraczasz poza normalny zakres tej uslugi. Nawet
miedzy serverami artykuly gina jezeli na jednym z nich wiadomosc
wyekspirowala zanim drugi ja zdazyl wziac...

JMP