Re: Nazwy domen pl itd. (raczej o TPSA)

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 16 Dec 1996 - 15:41:02 MET

Szymon Sokol <szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Tomasz Leszczynski <zeton_at_waw.pdi.net> wrote:
: : Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : >Tomasz Leszczynski <zeton_at_ornak.waw.pdi.net> wrote:
: : >: lokalne byly taryfikowane jednoimpulsowo i ma to swoje uzasadnienie. Systemy
: : >: telekomunikacyjne nie zuzywaja sie od rozmawiania a jedynie w chwili
: : >: nawiazywania polaczenia (mechaniczne).
: : >
: : >Ha, ha. W nowoczesnych centralach nic sie mechanicznie nie zuzywa, za to
: : >brakuje wolnych polaczen miedzy centralowych. Wezcie pod uwage, ze systemy
: : >telefoniczne projektuje (no chyba ze dzis juz nie) sie przy zalozeniu, ze
: : >nie wszyscy abonenci wisza non stop na sluchawce.

: : Niestety nie widze ZADNEGO zwiazku miedzy cytatem z mojego postingu a panskim
: : komentarzem :-(

Juz chcialem dopisac "to jak dla malpy wytlumacze" :-) ale:

: : Moze chcial Pan powiedziec ze oplata za czas polaczenia mialaby ludzi
: : mobilizowac do nieprzeciazania lacz?

widze ze zwiazek mimo wszystko dostrzegasz.

: : W takim razie jakim cudem telefonia
: : komunistycznej Polski mogla funkcjonowac? Wszak wtedy placono nie za czas
: : rozmowy ale za nawiazanie polaczenia. A USA? Tam w wielu miastach rozmowy
: : lokalne sa darmowe.
: ^^^^^^^ ^^^^^^^^^^

Ekonomike krajow socjalistycznych zostawmy w spokoju. USA to dobry przyklad.
Naprawde nie wiem jak oni to robia, i czy sa pod kreska, czy nad.
Prawdopodobnie wiele cennikow wynika z 'tradycji', wyrobionych zanim
uzytkownicy przestali wylaczac modemy wychodzac z domu.
Chetnie bym poznal szczegoly cennikow telefonicznych w USA - podejrzewam
ze ktos tam doplaca do modemiarzy.

: Rozmowa w obrębie tej samej centrali angażuje tylko łącza z tejże do 2
: rozmówców, więc co za problem?

Ile polaczen odbywa sie w obrebie tej samej centrali? Moze sie ktos z TPSA
odezwie, ile numerow liczy przecietna centrala (1000?), i czy jest w stanie
zrealizowac naraz polaczenia pomiedzy wszystkimi swoimi abonentami - jestem
prawie pewien ze nie. 'Prawie' wynika z nieznajomosci najnowszych rozwiazan
cyfrowych.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |