Re: Nazwy domen pl itd. (raczej o TPSA)

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 13 Dec 1996 - 17:32:53 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>Tomasz Leszczynski <zeton_at_ornak.waw.pdi.net> wrote:
>: lokalne byly taryfikowane jednoimpulsowo i ma to swoje uzasadnienie. Systemy
>: telekomunikacyjne nie zuzywaja sie od rozmawiania a jedynie w chwili
>: nawiazywania polaczenia (mechaniczne).
>
>Ha, ha. W nowoczesnych centralach nic sie mechanicznie nie zuzywa, za to
>brakuje wolnych polaczen miedzy centralowych. Wezcie pod uwage, ze systemy
>telefoniczne projektuje (no chyba ze dzis juz nie) sie przy zalozeniu, ze
>nie wszyscy abonenci wisza non stop na sluchawce.

Niestety nie widze ZADNEGO zwiazku miedzy cytatem z mojego postingu a panskim
komentarzem :-(
Moze chcial Pan powiedziec ze oplata za czas polaczenia mialaby ludzi
mobilizowac do nieprzeciazania lacz? W takim razie jakim cudem telefonia
komunistycznej Polski mogla funkcjonowac? Wszak wtedy placono nie za czas
rozmowy ale za nawiazanie polaczenia. A USA? Tam w wielu miastach rozmowy
lokalne sa darmowe.

>: Dodam, ze TPSA zamierza nie od dzis te
>: ceny za impuls podniesc a uzasadnia to koniecznoscia stworzenia "kosztowej
>: struktury taryf" tak zeby zyski z polaczen lokalnych odzwierciedlaly inwestycje na
>: to poniesione. Teraz zdaniem TPSA ceny za polaczenia lokalne sa za niskie
>: (17 gr za 3 minuty czyli $1.2 za godzinne polaczenie).
>
>Moze po prostu tak jest - ze naklady na siec sa wieksze od wplywu z
>abonamentu?
>
>Jaroslaw Lis

Nie! Nie jest tak i mowi to WYRAZNIE raport Naczelnej Izby Kontroli. Rozumiem
ze zwolennicy monopolu maja jakies argumenty ale niech beda one RZECZOWE.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Niestety lista telecom_at_icm.edu.pl nie dziala bo odrzucila moj posting
choc listproc mnie zapisal. Nadal wiec CHYBA istnieje potrzeba uruchomienia
listy na ktorej mozna byloby poruszac takie problemy (o TPSA mozna dlugo i
namietnie, na temat i nie na temat ale jedynym skutkiem bedzie stopniowe
zniechecanie ludzi do sluchania o RZECZYWISTYM problemie).