Re: Domeny - jeszcze prosciej

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Thu 12 Dec 1996 - 16:31:10 MET

In article <2nhglrzu0u.fsf_at_cclan.fuw.edu.pl>, Michal Jankowski <michalj_at_fuw.edu.pl> writes:

>To jest niewykonalne nie tylko z tego powodu...
>
>Czy bbc to ma byc British Broadcasting Corp. czy Brown Boveri Corp.
>(wiem, ze to sie teraz nazywa ABB ale chodzi o przyklad).

A to juz zalezy jak jest zrobiona aplikacja. Moze tak, ze pokaze Ci
pierwsza znaleziona firme o skrocie bbc, a jezeli to nie to o co
chodzi to kazesz szukac dalej? Moze wyswietli Ci spis wszystkiego
majacego jej zdaniem cos wspolnego i poprosi o wybor? Moze 'znajac'
Twoje dotychczasowe przyzwyczajenia sprobuje zgadnac o co moglo Ci
chodzic? Aplikacja moze wszak zrobic cokolwiek.

Co innego na nizszym, technicznym poziomie sieci gdzie jednoznacznosc
jest warunkiem poprawnego funkcjonowania sieci.

JMP

PS: Nie wiem czemu ludziom tak przeszkadza w sieci system domenowy ktorego
    (w prymitywniejszej formie) uzywaja od lat... w telefonach i na listach!
    Jak dzwonie to podaje wszak 'top level domain' (kraj), poddomene krajowa
    (miasto albo domene specjalna - 800, komorke etc), i numer hosta (telefonu)
    - a czasem trafie na firme co podlaczyla wlasny newtork i wtedy mam jeszcze
    o jeden poziom wiecej (numer wewnetrzny). Takoz na listach - nikt rozsadny
    raczej nie oczekuje ze list z adresem "John, IBM" na kopercie dojdzie
    gdzies rozsadnie - dlaczego oczekuja tego od poczty elektronicznej? Nie
    rozumiem... Ale jak oczekuja to czemu nie sprobowac im tego sprzedac? :-)