Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_p327.phys.uni.torun.pl)
Data: Thu 05 Dec 1996 - 14:18:36 MET

In article <01bbe261$28be8420$0a8ae7ce_at_default>
"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> writes:

   Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote in article
   <584014$qsf_at_helios.man.lublin.pl>...

> Ano trzeba.

> Wystarczy sformalizowac to co jest robione do tej pory i tyle. gdzie ty
> widzisz w moich wywodach szalejaca biurokracje ? Ale fakt faktem, pewna
> organizacja powolana byc musi. Ale nie po to zeby rozdzielala domeny,
> lecz po to aby ustanawiala zasady nadawania domen.

   Daj biurokracji jedno biurko i trzydziesci dni a bedziesz mial 100 biurek.
   To sie samo napedza jak tylko zaczniesz proces.
   A po co?
   Spory moze rozsadzic zwykly sad. Tam sa fachowcy od znakow zastrzrezonych i
   od sporow cywilnych.

Sady to dpoiero jest biurokracja. Dziwie czi się (w stanach chyba jest jeszcze
gorzej niz w polsce w tym wzgledzie) ze o tym nie wiesz.

A w polskich warunkach czasami jest latwiej o nowego SUNa niz o biurko.

> To, ze jesli dana firma ma zasieg lokalny, to idzie do lokalnych 'wladz'
> administrujacych danym kawalkiem sieci, a nie biegnie od razu do NASK.

   Ale co to usprawnia? To ze zamist jednego administratora w NASK bedzie 30 -
   regionalnych?
   Gdzie ta ekonomia, gdzie ten realny zysk gdzei te USPRAWNIENIE procesu
   usprawiedliwiajace regulacje z biurokracja?
   Zreszat nikt nie biega to jezt internet for Christ's sake mozan e-mial
   wyslac....

PO pierwsze, ci administratorzy lokalni juz są bo zajmują się dogladaniem
sieci. Wiec mogą się zająć (i zajmują się) lokalnym DNS. NAtomias w wersji
scentralizowanej w NASK trzeba by pewnie powalac nowy wydzial do obslugi
balaganu ktory wyniknie z rejestrowania jak popadnie w pl.

Po drugie, poczytaj sobie jak już pisałem, comp.protocols.dns.ops o balaganie
jaki wyniknal w stanach z powodu rejestrowania czego popadnie w com. To
naprawde niejest najlepsze rozwiazanie.

> akutat ta firma, jako jedna z duzych przyszla mi do glowy. Mam jeszcze
> raz wyslac ten list zmieniajac wszystkie skroty IBM na np. TCH ?
> czy wlisz jakis inny ?

> Jesli nie bedzie ustalonych zasad, nie bedzie co odzyskiwac. Profile
> dzialalnosci firm sa rozne (w podanym przykladnie).

> Chocby to, ze ktos zarezerwuje nazwe domeny ktora odpowiada np. firmie
> w ktorej ty pracujesz.

   To sie tym odpowiedni ludzie zajma. Pojda do sadu i dostana domene z
   powrotem jesli beda mieli podstawe.
   I ktos bedzie mial prace.

I będzie biurokracja. Spróbuj zalatwić cos w sądzie. Kolejki po kilka lat.

> Nie komplikuje, a staram sie przewidywac. :)))

   Zbyt duzo zmiennych, wszytskiego nie da sie przewidziec ale mozna
   zaszkodzic.
   Jest duzo przykladow nietrafionej regulacji ktora opoznila rozwoj.

Ale w polsce nie utrudnila tylko ulatwila.

Ostatni moj reply w tym wątku. Nie jestem w stanie dyskutować z kimś który
nie słucha co się do niego mówi.

Alex

--
Janusz A. Urbanowicz, student of physics, Amiga user |finger for PGP&Geek Code
administrator of eris.phys.uni.torun.pl and pec.torun.pl domain