Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 04 Dec 1996 - 14:57:56 MET

"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Doeman ."pl" dla wszytskich jest brakiem regulacji czy opcja zerowa.
>Rejetsruejmy jak leci bez szanowych komisji odrzucajacy wniosek o
>przyznanie domeny bo firma jest zbyt mala i apelacjaom owej firmy do NSA
>itp.
>Moja wersja upraszcza sprawe.

Wiem :) ale nie szkodzi.

>Towja werjsa tzn domeny regionalne oznacza komplikacje bo tzreba bedzie
>powlac jakies cialo aby rozpatrywalo wnioski o domeny, trzeba cos zrobic z
>firmami dzialajacymi na styku regionow i tymi ktore w wyniku jednego
>wiekiego kontraktu rozrastaja sie z dnia na dzien. Potrzebne sa wytyczne,
>jakies akt prawne itp.

Ano trzeba.

>Domemy regionalne to wersja maximum wersja biurokratyczna.

Czesciowo tak, ale przesadzasz. Poza tym ja nie mowie o wprowadzeniu
domen regionalnych i niszczeniu wszystkiego po drodze, lecz o tym
zeby domene .pl uznac za domene glowna o bardzo scisle ustalonych zasadach,
w ramach .pl mozna dalej zakladac domeny funkcjonalne oraz regionalne.
Dalej.... Domenami regionalnymi zarzadzaja wg. wlasnych upodoban lokalni
administratorzy. Domenami funkcjonalnymi NASK. W zaleznosci od tego
gdzie ma byc domena, firma zglasza sie do lokalnej firmy obslugi sieci
lub do nask.

w .pl sa domeny funkcjonalne. W zaleznosci od profilu firmy, jej domena
zostanie zalozona w odpowiednim miejscu powiedzmy firma.com.pl .
Wystarczy sformalizowac to co jest robione do tej pory i tyle. gdzie ty
widzisz w moich wywodach szalejaca biurokracje ? Ale fakt faktem, pewna
organizacja powolana byc musi. Ale nie po to zeby rozdzielala domeny,
lecz po to aby ustanawiala zasady nadawania domen.
  To mniej wiecej tak,
ze sa ustalone zasady powolywania nowych firm, ale nikt ci nie kaze
pracowac w konkretnej firmie. Twoj wybor gdzie chcesz byc ( to tak sprowadzajac
na ziemie :)))

>Przypomne ze organizacja nie jest wartoscia sama w sobie. Jest wartoscia o
>tyle o ile ma uzasadnienie ekonomiczne czyli usprawnia jaki proces.
>Co usprawniaja dopemny regionalne?
>Pozstawiam odpowiedz przedmowcy.

To, ze jesli dana firma ma zasieg lokalny, to idzie do lokalnych 'wladz'
administrujacych danym kawalkiem sieci, a nie biegnie od razu do NASK.

>Czy to jest Twoj problem?

Akurat nie. Ale mozemy przeciez uniknac takich sytuacji przez ustalenie
zasad nadawania domen. Wszystkich przypadkow nie przewidzimy, ale spora grupe
na pewno. Wiec czemu mamy tych zasad nie ustalic ?

>Jesli ktos zagarni doemen ibm.pl i bedzie to przeszkadzalo IBM (czy Ty
>jestes ich prawnikiem?)

akutat ta firma, jako jedna z duzych przyszla mi do glowy. Mam jeszcze
raz wyslac ten list zmieniajac wszystkie skroty IBM na np. TCH ?
czy wlisz jakis inny ?

>to zatroszcza sie oni administarycjnie czy prawnie
>o dozyskanie wlasnosci czyli domeny o tej nazwie.

Jesli nie bedzie ustalonych zasad, nie bedzie co odzyskiwac. Profile
dzialalnosci firm sa rozne (w podanym przykladnie).

>Dopoki nie ma poszkodowanego nie ma przestepstwa, dopoki IBM nie wnosi
>sprzeciwu to co stronom trzecim do tego????????????????

Chocby to, ze ktos zarezerwuje nazwe domeny ktora odpowiada np. firmie
w ktorej ty pracujesz.

>Znowu komplikujesz sprawy:) Skad to u Ciebie?

Nie komplikuje, a staram sie przewidywac. :)))

>W USA jest duzo ludzi. Niektorzy na pewno narzekaja.

W polsce tez jest duzo ludzi. A wiekszosci nawet nie chce sie odezwac
bo nawet jesli maja racje, to po prostu dali za wygrana (w pewnym sensie).
Te osoby nie odezwa sie nawet jesli sa przekonane o swojej racji. Ale
mysle, ze na ankiete te osoby by odpisaly :)

>Bzdura. Nikt tak nie szukal i nie szuka.

Ale w spisach firm wlasnie tak sie szuka.

>Uzywa sie do tego search engines.

Wiec moze pozostanmy za rejestrowaniem wszystkich komercyjnych firm w com.pl ?

>A ja mogei nie mien pojecia ze jakas firma jest korporacja ktore robi
>prawie wszystko.

czyli wielobranzowa.

>I zamiast latwiej jest rudniej bo orpcza tego ze wiem jak
>sie firma nazywa musze jescze wiedzeic czy robia meble czy moze sa
>wielbranzowi a moze sa w Piotrkowe Trybunalskim?

I tak sie musisz dowiedziec :)

>Aha rozumie ze Ty mylisz o tych ktorzy w wolnych chwilach beda czytali
>sobie do poduszki tablice DNS. Teraz rozumiem:)
>O czym Ty mowisz?

Niezupelnie :) ale pewne uporzadkowanie jest konieczne.
Jesli utrzymamy to co mamy dotychczas, nie robiac kolejnych bzdurnych
domen bezposrednio w .pl bo byloby prawie OK.

>Grzegorz mimo tego co ci mowia w szkole zadna regulacja nie rozwiaze
>wszytskich problemow

wiem. mimo ze mamy prawo karne, nadal po ulicach chodza przestepcy.

>i czasem proba regulacji tylko komplikuje sprawe.

tak. przestepca nie moze tak po prostu do mnie strzelic z kalasznikowa :))

>To na papierze ladnei wyglada tartex.meble.pl ale w zyciu ten tartex moze
>(i pewnie to robi) produkowac na boku np. palety albo cos takiego. Wiec co
>tartex.palety.pl??

niekoniecznie. To zalezy na co sie zdecydujemy. czy komercyjne w jedym
miejscu, czy robimy dalszy ale jednak zgrubny podzial firm komercyjnych,
np. wedlug glownego podzialu jaki jest zrobiony w ministerstwie, tzw.
galezie przemyslu. Ja sie wcale nie upieram przy meble.pl lub palety.pl .
Tutaj jedynie zaznaczam, ze bylby przydatny dalszy podzial. Jaki on bedzie,
i czy wogole, o tym decydujemy my wszyscy a nie ja :))

>Nie da sie tego tak zalatwic, prosciej jest skorzystac z yahoo czy innego
>search engine i zrobic find na meble czy palety.

Z tym to masz racje.

>Wiem ze istnieja polskie search engines i katalogi.

fakt. sa one niestety niepelne.

>Na razie.
>Pozdrawia S.D.

no to czesc :)))