Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Mon 02 Dec 1996 - 17:08:36 MET

Przemyslaw Gamdzyk wrote:

> Z tego co mi wiadomo, to rejestracja nowych domen najwyzszego poziomu
> (nalezacych do iTLD) bedzie raczej bardzo kosztowna, wiec jest watpliwe, by
> ktokolwiek z Polski sie na to mogl szarpnac.

I masz racje. IANA i ISOC wyraznie steruja na rozproszenie
dotychczas scentralizowanego sposobu rejestracji nazw domenowych.
Domena w . ma kosztowac tyle zeby (w wolnym tlumaczeniu) byle
kto nie mogl sobie pozwolic na wykupienie jakies poddomeny.
Ma zainwestowac i kasowac od innych ale jednoczesnie ma
wspolpracowac z IANA i ISOC. Determinacja jest tu tym wieksza, ze
obserwuje sie pozytywne efekty wprowadzenia odplatnosci za
utrzymywanie domen. InterNIC twierdzi, ze jest juz troche
"zwrotow" domen. Zwroty sa uwaznie filtrowane i te, ktore
ew. moga naruszac prawa tzw. znanych firm/instytucji nie sa
ponownie rejestrowane.

Ortodoksi sieciowi mowia, ze to koniec "porzadku" w sieci.
Mocno krytykuja ISOC za naciski w tej sprawie ale chyba
beda musieli oddac pola.

Tomasz Kokowski
Uczelniane Centrum Obliczeniowe
Politechnika Poznanska