Re: O domenach jeszcze

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 13:10:39 MET

Konrad Plich wrote:
> Nie wiem co ale to samo co w przypadku wielu firm w com.pl.
> Zgadzam sie z Twoja wypowiedza ale problem o ktorym piszesz nie ma nic
> wspolnego z rozwazaniemi nad .pl i .com.pl

Mysle, ze jednak troche ma...
Domena "nazwa.pl" moze byc tylko jedna.
Jesli wprowadzimy dodatkowe domeny publiczne (np. "branzowe") to ilosc
domen, w ktorych moze wystapic "nazwa", zwieksza sie radykalnie.

Zeby nie bylo niejasnosci: ja _nie jestem przeciw_ rejestrowaniu
bezposrednio w "pl". Uwazam tylko, ze trzeba to robic z glowa, aby
uniknac problemow, ktore wlasnie teraz przerabiane sa w USA (np. poprzez
sprawdzanie zastrzezenia nazwy). Chyba lepiej uczyc sie na cudzych
bledach, niz na wlasnych, nieprawdaz? Liczne domeny "branzowe" umozliwia
wiekszej liczbie chetnych zarejestrowanie domeny, ktora bedzie zawierala
w swojej nazwie nazwe ich instytucji: "nazwa.com.pl", "nazwa.net.pl" -
to juz mamy. Moze przeciez byc jeszcze: "nazwa.bus.pl" (od "business"),
"nazwa.web.pl", "nazwa.bank.pl", "nazwa.prasa.pl", "nazwa.rtv.pl", itd.
itp. Potencjalnymi nazwami takich domen publicznych drugiego poziomu
moglyby byc praktycznie wszystkie slowa pospolite, ktore jednoczesnie
nie moglyby znajdowac sie w nazwach domen rejestrowanych bezposrednio w
"pl" (tak jak slawetna "gazeta.pl").

Mam nadzieje, ze rozumiecie, o co mi chodzi...

Marek.

--
Marek Kuchciak       CCS Consult Ltd, ul. Bema 17, 50-265 Wroclaw,
Poland