Re: Blokada dostepu !!!

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_ternet.pl)
Data: Sat 09 Nov 1996 - 07:35:12 MET

Robert Maron wrote:

> Michal Dombrowski <digital_at_mat.uni.torun.pl> wrote:
> : On 8 Nov 1996 17:32:55 GMT Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl> wrote:
> : > co trzeba zrobic aby
> : > stracic dostep do inetu ?
>
> : Jak to sie dzieje na mat.uni.torun.pl: (to moje obserwacje, a nie
> : oficjalne reguly!)
>
> [.. opisane reguly - sensowne, typowe ..]
> (...)

No i tu sie wlasnie robi kwas.
Truizm I
Panowie, administrowanie systemem jakimkolwiek, a zwlaszcza wyzszej
uczelni, to nie jest amatorstwo. Na swiecie wypracowano w tej dziedzinie
profesjonalne standardy postepowania.
Truizm II
Poniewaz kazdy zaangazowany w te sprawe albo z tego bierze pieniadze,
albo na to placi, to jest powazna sprawa. I konflikty zawsze beda.
Truizm III
Wszelkie regulaminy, procedury i oficjalne reguly tworzy sie po to, aby
je wszyscy zainteresowali znali, akceptowali i stosowali. Te wszystkie
papiery sa wlasnie po to, zeby w razie konfliktu dac _wspolna_ podstawe
do dzialania i do _rozwiazania_ sprawy.
Koniec truizmow

Ja sie zgadzam, ze wiekszosc ludzi pracujacych w sieci 'czuje' te
zasady. Zgadzam sie, ze zacytowane zasady sa sluszne i sensowne.

Ale NIE ZGADZAM sie z tym, ze pozostaja nie spisane. Bo w ten sposob nie
ma zadnego WSPOLNEGO miernika, do ktorego mozna odniesc postepowanie
uzytkownika, administratora czy wladz uczelni. I w efekcie, jak widac na
zalaczonym obrazku, konflikt ktorego mogloby nie byc, albo zakonczylby
sie na wymianie UPRZEJMYCH listow miedzy uzytkownikiem, administratorem
i - w najgorszym wypadku - szefem administratora, zatacza coraz szersze
kregi, angazujac kolejne osoby, ze o zasobach sieci nie wspomne.

Proponuje zeby odezwali sie fachowcy - ja zarzadzam tylko wlasnym
domowym PCetem - i zaproponowali zbior zasad - nawet najogolniejszych -
dotyczacych zarzadzania i rozwiazywania konfliktow. A jak sie juz cos
ustali, to niechby kazdy rozsadny administrator zaproponowal swoim
szefom wlaczenie tego do regulaminu, albo przynajmniej opublikowanie
jako oficjalnego zbioru zalecen dla OBU stron.

Pozdrawiam, Piotr Skulski
uzytkownik-sobiepan

--
       Piekno lezy w oku patrzacego, a wiec doskonalmy oko!
   Beauty lies in the eye of beholder, so let's improve the eye!