Re: Pingi do ICM'u i calej Ochoty

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 02 Nov 1996 - 19:19:12 MET

  Emil> Chciałbym dorzucić swoje spostrzeżenia do dyskusji na temat
  Emil> gubienia pakietów po drodze do ICM-u przez "wspaniałe" łącza
  Emil> WARMANA. Spostrzeżenia wygladają tak:
[...]
  Emil> [...] --- CIUW-r1.warman.org.pl ping statistics --- 200 packets
  Emil> transmitted, 165 packets received, 17% packet loss round-trip
  Emil> min/avg/max = 564.3/590.6/992.2 ms

  Emil> A tu już jest do bani. A tylko dlatego tak dobrze, że próby
  Emil> robione w sobote, 2 listopada o 2 w nocy. W okresie dużego ruchu
  Emil> starty są rzędu 25-30%. Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, bo
  Emil> 80% ruchu idzie przez ICM (ftp, w3cache, mail relay), a jak mi
  Emil> coś wolno szło z dalszych okolic to myślałem, że tak ma być. Ale
  Emil> ewidentnie tak nie ma być i obiecuję dzwonić w tej sprawie do
  Emil> warmana trzy razy dziennie. Dopóki mi się nie znudzi i nie
  Emil> podłącze firmy przez innego provider'a co pewnie nastąpi
  Emil> szybciej niż jakakolwiek reakcja warmana.

  Emil> Pozdrawiam serdecznie (zgrzytając zębami, ale na szczęście nie
  Emil> słychać)

  Jak widac z powyzszego, problemy leza w WARMANie, nie zas w ICMie
(takie sugestie juz padaly). Dotycza zas nie tylko ICMu, lecz WSZYSTKICH
FIRM podlaczonych do wezla WARMAN-Ochota.

  Mysle, ze wszystkie z tych firm i instytucji bylyby wielce
zainteresowane pomiarami strat pakietow na laczach WARMANa.
Nie kazdy wie, ze mozna pingowac duzymi pakietami, a te 56bajtowe
przechodza bez problemu. Jednakze, transmisje TCP to pakiety na ogol
ok. 1500 bajtowe...

Firmy ktore udalo mi sie odszukac, to:

COMP Ltd. -- http://www.comp.waw.pl/
MALKOM -- http://www.malkom.pl/
PRZEMYSLOWY INSTYTUT AUTOMATYKI I POMIAROW PIAP -- http://www.piap.waw.pl/
Home SpaceNet -- http://www.hsn.com.pl/

do tego jeszcze kilka innych.

  Dodam, ze nie wiem jakimi laczami podlaczone sa powyzsze
firmy/instytucje -- ale jezeli kupuja od WARMANa wiecej niz 1.6Mbit/s,
to dosc znacznie przeplacaja. W/g pomiarow jakie robimy, _calkowita_
przepustowosc lacza Ochota - dalsza czesc WARMANa ma ok. 1.6Mbit/s. Sam
kampus Ochota zajmuje wieksza czesc tego lacza.

pozdrawiam,
--jwr