Re: Pingi do ICM'u i calej Ochoty

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Tue 05 Nov 1996 - 18:09:53 MET

Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> writes:

> Mysle, ze wszystkie z tych firm i instytucji bylyby wielce
> zainteresowane pomiarami strat pakietow na laczach WARMANa.
> Nie kazdy wie, ze mozna pingowac duzymi pakietami, a te 56bajtowe
> przechodza bez problemu. Jednakze, transmisje TCP to pakiety na ogol
> ok. 1500 bajtowe...
>
> Firmy ktore udalo mi sie odszukac, to:
>
> COMP Ltd. -- http://www.comp.waw.pl/
> MALKOM -- http://www.malkom.pl/
> PRZEMYSLOWY INSTYTUT AUTOMATYKI I POMIAROW PIAP -- http://www.piap.waw.pl/

PIAP jest w tej chwili podpiety bardzo wolnym laczem - 14k4 bps. Ma byc
swiatlowod (w granicach konca roku), ale losy do kogo zostanie on podlaczony
jeszcze sie waza... Mial byc podpiety do Warmana, ale w obecnej sytuacji
uklad moze sie zmienic.
Klopoty z laczem byly roznorodne, od typowo-kablowych, do gubienia routingu
(statycznego) przez Warman, gubienia pakietow dluzszych od kilkuset bajtow,
raz (po wymianie routera w Warmanie, o ktorej PIAP nic nie wiedzial) po
kilkudniowej przerwie w dzialaniu sieci (choc pingi sie odbijaly) okazalo
sie, ze trzeba ustawic jakies specjalne MTU itp.

--
Krzysztof Halasa