Re: Tajemnicze radiolinie

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 11:58:19 MET

On Wed, 30 Oct 1996, Jaroslaw Rafa wrote:

> [...]
> urzedach pocztowych (czesto jest to ciagle jeszcze ten sam budynek)
> widze wysokie kratownicowe slupy, a na nich anteny radiolinii. Jak
> siegne pamiecia wstecz, to za mojego dziecinstwa taka sama antena
> znajdowala sie tez na dachu budynku Poczty Glownej w Krakowie.
> Ciekawi mnie, co jest przesylane tymi radioliniami? Chyba nie rozmowy
> telefoniczne ani telegramy? No wiec w takim razie co? Nie sa to tez
> chyba radiolinie do rozsylu programow radiowych i TV, bo sa one w srodku
> miasta i nie ma w poblizu zadnych masztow nadawczych.
> Czy ktos moze odpowiedziec na to pytanie? Moze Konrad?

Sa to zwykle linie to przesylania typwych teletransmisyjnych strumieni
PDH 2 Mb/s 8Mb/s 140 Mb/s itp a wiec telefonia i wszystko co sie da
przeslac przez 2Mb/s.
Teraz sie tego mnozy bo stawiaja to sobie GSMy itd.
> A moze to scisle tajne? ;-)
Nie az tak, chyba ze zapytasz jaka relacja idzie miedzy konkretnymi wiezami.

Pozdrawiam.
                                Konrad