Re: Rozterki matrymonialne

Autor: Maciek Sniezek (dcdinter_at_it.com.pl)
Data: Wed 30 Oct 1996 - 07:18:07 MET

In article <327f9788.13262135_at_news.nask.org.pl>,
   warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz Bodaszewski) wrote:

(...)
>Czy moge napisac, jak ja to odebralem ?
>Zarzut jest wobec Gazety Wyborczej, a dotyczy nazwy domeny:
>gazeta.pl
>Nie dosc, ze domena bezposrednio w .pl,

Coz, to nie Wyborcza kieruje przydzielaniem i administracja domen.
Poza tym, malo to takich w Polsce serwerow bezposrednio pod .pl
podczepionych ? Chocby pierwszy z brzegu...:)

>to jeszcze nazwa sugeruje, ze Wyborcza jest jedyna (a moze wrecz
>jedynie sluszna) gazeta w Polsce.

Wszyscy na Wyborcza mowia potocznie - Gazeta. W kiosku: "Poprosze
Gazete". Nie slyszalem sformulowania "Poprosze jedyna sluszna Gazete".
Byla pierwsza i zasluguje, co by kto o niej nie myslal. Troche sie
przyczynila, przynajmniej w pierwszych latach dzialalnosci.
I jeszcze jedno - na poczatku ogloszono konkurs na nazwe. "Gazeta
Wyborcza" miala byc tylko tymczasowa, podyktowana chwila. Ale ta
wlasnie nazwa wygrala wsrod czytelnikow.
Jest sobie Telewizja Polska. Czy ktos jednak uzywa tego sformulowania
na codzien ? Nie, w uzyciu jest raczej po prostu Telewizja. Nie
dlatego wcale, ze to Jedyna Sluszna Telewizja. Tak samo z
Electroluxem, ktore to slowo stalo sie w Polsce niejako synonimem
odkurzacza. Po prostu zadnej innej marki kiedys w Polsce nie bylo.

Troche mnie zaskoczyl pan Majewski tonem swojej wypowiedzi i slowami
tam uzytymi, to wszystko. Argumentacja tez nie byla najsilniejsza
strona listu, ustepujac miejsca... innym rzeczom. Moznaby rzec (bez
urazy) - zupelnie inny poziom niz zwykle. A moze za malo znam ?...

Pozdrawiam,

Maciek Sniezek - dcdinter_at_it.com.pl