Re: Rozterki matrymonialne

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
Data: Wed 30 Oct 1996 - 21:11:24 MET

dcdinter_at_it.com.pl (Maciek Sniezek) napisal(a):

>Coz, to nie Wyborcza kieruje przydzielaniem i administracja domen.

Ale chyba Michnika nie wyslali do rejestracji domeny, prawda? Tylko
informatyka, ktory powinien wiedziec, co gdzie i jak powinno byc
zarejestrowane. No, ale 'informatyka' w wydaniu GW jest taka, jaka
jest...

>Poza tym, malo to takich w Polsce serwerow bezposrednio pod .pl
>podczepionych ? Chocby pierwszy z brzegu...:)

Niestety, zbyt wiele.

>Wszyscy na Wyborcza mowia potocznie - Gazeta. W kiosku: "Poprosze
>Gazete". Nie slyszalem sformulowania "Poprosze jedyna sluszna Gazete".

Jesli w kiosku poprosisz o gazete, to kioskarka mniej lub bardziej
uprzejmie spyta sie "A ktora? Czy wygladam na wrozke?". Ja jakos
zawsze mowilem "Wyborcza"... A gazet z "Gazeta" w tytule sa setki.

A tak w ogole, czy to nie podpada pod jakis paragraf? Zawlaszczanie
slowa publicznego? Zastrzec na pewno by nie mogli, ale przeciez nikt
nie zdubluje gazeta.pl (moze gazeta.com.pl). Nawet Gazeta Polska
lepiej potrafila sie zachowac...

>Byla pierwsza i zasluguje, co by kto o niej nie myslal. Troche sie
>przyczynila, przynajmniej w pierwszych latach dzialalnosci.
[ciach dalej bylo w tym stylu]

A jaki to ma zwiazek? Czy jesli pierwszy zaloze hosta w domenie
komercyjnej,to moge podpisywac sie "Internet Komercyjny"? A radio,
telewizja? radio.pl, telewizja.pl, szkola.gov.pl, organizacja.org.pl.
A moze wroclaw.wroc.pl, gdybym pierwszy podlaczyl sie do wroc.pl?

>Jest sobie Telewizja Polska. Czy ktos jednak uzywa tego sformulowania
>na codzien ? Nie, w uzyciu jest raczej po prostu Telewizja. Nie
>dlatego wcale, ze to Jedyna Sluszna Telewizja.

Przyzwyczajenie (ktore zreszta USTEPUJE), a nie norma. Nawet w TVP
mowia o sobie "Telewizja Polska" - moze maja do siebie wiecej szacunku
niz GazetaW? Nigdzie w konstytucji nie jest to zapisane i nie bedzie.

A zreszta wydaje mi sie, ze mowi sie "Jedynka", "Dwojka", "Polsat",
itd. Nie przypominam sobie, zeby ktos mi odpowiedzial "w telewizji" w
znaczenu "panstwowej". Obawiam sie, ze nawet nie zrozumialbym go.

>Tak samo z
>Electroluxem, ktore to slowo stalo sie w Polsce niejako synonimem
>odkurzacza. Po prostu zadnej innej marki kiedys w Polsce nie bylo.

Przyznam sie, ze pierwsze slysze...

Radoslaw Poplawski (Wroclaw: radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
- Dzialam, wiec jestem... -
- Nie dzialam, wiec mnie nie ma? (TPSA) -