Re: Pingi do ICM'u panocku :)

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Tue 29 Oct 1996 - 06:41:11 MET

On Tue, 29 Oct 1996, Jarek Lis wrote:

> [...]
> : Oczywiscie, tyle ze to jest zwykle transmisja pliku w jedna strone z
> : minimalnym ruchem potwierdzen w druga.
> : Przy laczu router-router, gdy oba probuja nadawac jednoczesnie z pelnym
> : pasmem (mimo ze oba nasluchuja lacza co obniza czestosc kolizji)
> : pasmo sie zmniejsza i to znacznie ponizej teoretycznych 5 Mb/s duplex.
>
> Bynajmniej. Przy transmisji dlugimi pakietami w jedna strone (jak to przy
> testach :-), "kolizja" jest znacznie krotsza niz pakiet. Zauwaz zreszta,
> ze komputerom lokalnym to jakos nie przeszkadza, mimo ze teoretycznie
Prawda, zreszta napisalem ze w praktyce to moze sie rozkladac roznie dla
roznych typow ruchu, dlugosci pakietow i symetrii ruchu.
> A poza tym - dlaczego lacze router-router nie jest full duplex?
Ja nie pisalem ze nie jest. Napisalem tylko ze jesli wykorzystuje sie go
do transmisji duplex to jego pasmo jest 2x5Mb/s. Zaleta jest to ze mozna
go wykorzystac do transmisji np. 1+9Mb/s, co w przypadku podmiotow
mniejszych niz ICM jest cenna zaleta.

Pozdrawiam.
                                Konrad