Re: nowy Internet na horyzoncie

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_p327.phys.uni.torun.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 22:12:12 MET

In article <2CEB1C7381_at_inf.wsp.krakow.pl>,
Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

>A niechby ich... z takimi pomyslami!!!!!!
>Zawsze bylem zwolennikiem *laczenia* wszystkich sieci, a nie rozlaczania i
>tworzenia odrebnych. Cieszylem sie jak dziecko (chociaz wlasciwie co mi do
>tego?) kiedy amerykanskie sieci komercyjne takie jak Compuserve czy AOL
>zostaly podlaczone do Internetu. Dla mnie jest to *paranoiczna* sytuacja
>kiedy mamy kilkanascie, czy kilkadziesiat rownoleglych, odrebnych sieci, o
>podobnym zasiegu i oferowanych mozliwosciach.
>Nareszcie wszyscy masowo zaczeli przylaczac sie do Internetu, a tu
> [...]

Hmmm.. Jakiś czas temu był w Computerworld artykuł profesora Ducha z UMK o
obciążeniu sieci. Gość jest dobrym specem od sieci neuropodobnych i ogólnie
fizyki komputerowej, zapuszcza się też na inne tereny ('fizyka
świadomości'), ale nie o to chodzi. Opisywał problemy jakie mają naukowcy
(także na zachodzie) z przeciążeniem internetu przez komercyjne usługi,
przez co naukowcy którzy oną sieć stworzyli nie mogą jej sensownie używać.
I to chyba chodzi o obejście tego zjawiska przez wydzielenie łącz tylko do
ruchui naukowego. Po mojemyu zresztą słusznie.

A zestawienie komunikacji między takimi sieciami nie jest chyba specjalnie
skomplikowane.

Alex

--
Janusz A. Urbanowicz, student of physics, Amiga user |finger for PGP&Geek Code
WWW: http://eris.phys.uni.torun.pl/~alex/