Re: Gdzie i za ile mozna kupic domene

Autor: Irek Neska (irek_at_nask.pl)
Data: Mon 21 Oct 1996 - 14:15:52 MET DST

Zbigniew Zych (zych_at_onet.pl) wrote:
: Irek Neska <irek_at_nask.pl>:
: > Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl) wrote:
: > : Jeżeli ma to być firma.com.pl, to nie NASK, tylko ATM ( www.atm.com.pl ).

: > A skad masz takie informacje? Domene com.pl obsluguje juz od ladnych
: > paru pat NASK.

: I z innego art.:
: > Ciekawe w jaki sposob NASK ukradl ATMowi zarzadzanie ta domena? ;-)

: A ile pamiętam:
: Na samym początku to ATM zarejestrował w NASKu com.pl, i to ATM nim
: zarządzał. Potem była jakaś sprawa, że zarządzanie tą domeną przejął
: NASK, a ATM miał pretensje, że nikt się ATMa nie zapytał, etc...

: Wiem to tylko z listy POLIP, nie miałem bezpośrednich kontaktów
: z powyższą sprawą, więc być może coś przekręciłem.

Chyba rzeczywiscie cos przekreciles. Domeny com.pl NIGDY nie obslugiwal ATM.
Kiedys ta domene (i inne funkcjonalne drugiego poziomu oraz domene PL)
obslugiwal Wydzial Fizyki UW. Potem NASK przejal obsluge tych domen. Ale to
bylo juz ze cztery lata temu - dokladnie nie pamietam.

: Jednak fakt, że ktoś wogóle myślał, że ATM ciągle zarządza com.pl
: też o czymś świadczy....

To jest kwestia ich reklamy. ATM wszedzie stwierdza, ze jest {pierwszym,
jedynym - niepotrzebne skreslic} administratorem Domeny Komercyjnej w Polsce.
Ludzie po prostu pamietaja tego typu stwierdzenie, nie prawdzajac dokladnie,
czy to jest prawda, czy tez nie.

Irek