sat

Autor: Ryszard Gabryszewski (kacper_at_haydn.cbk.waw.pl)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 15:02:26 MET DST

arturcz_at_l3xhp.cyf.gov.pl (Artur Czechowski) wrote:

> Ale zawsze można zakłócić sygnał biegnący _do_ satelity. I namierzyć
> kogoś
> takiego byłoby już troche trudniej...

Niewiele trudniej. Projektujac system komunikacyjny satelity mysli sie o
problemach, ktore moga zostac spowodowane przez interferecje czy
zagluszanie sygnalu.
O ile dobrze mi wiadomo, to na sprzet mogacy sprawnie unieruchomic
komuinkacje pomiedzy stacja bazowa a satelita moga sobie pozwolic tylko
panstwa i to tez nie wszystkie.
Wbrew pozorom, mozna bez wiekszego problemu, takze z Ziemi znalezc
czlowieka, ktory "chalupnicza" metoda usiluje doprowadzic do zerwania
polaczenie. I to bez wykorzystywania samolotow nawet w przypadku anteny
parabolicznej. Tak twierdza fachowcy od lacznosci siedzacy kilka biurek
dalej :-)

> A jakie to ma znaczenie, czy otwarty, czy nie ??? :-o
> Człowieku - zrozum, że zakłócasz sygnał wejściowy.
> Może przejdźmy na troche bliższa platformę. Jak masz dwa komputery
> połączone
> modemami i ktoś między te modemy się równolegle wepnie z np.50Hz, to
> niezależnie
> od tego, czy dane między modemami ślesz jako plain, czy encrypted to i
> tak
> żaden komputer tego nie odczyta.
> Teraz jasne ?

Niezupelnie :-) Patrz wyzej.
To, o czym rozmawiamy to nie sprawa mozliwosci tylko sprawa kosztow.
Ponoc, niemozliwe jest tylko zalozyc chelm na lewa strone :-)
Problem polega na tym, ze pewne rzeczy staja sie mozliwe tylko wowczas
kiedy dysponuje sie odpowiednia kasa. Jesli jakis hacker koniecznie chce
przerwac lacznosc miedzy satelita a stacja bazowa to nie bedzie kupowal
sprzetu za miliony dolarow, ktorych nie ma, tylko kupi lepszy komputer,
kilka podrecznikow typu "hackerstwo dla opornych", podlaczy sie do
internetu i bedzie glowkowac co by tu zrobic, aby wykonac to co zamierza
dostajac sie do zamknietej sieci komputerowej (a to wberw pozorom jest
to mozliwe :-). Jesli dysponuje informacjami na temat takiej sieci.

> Jeśli antenka jest kierunkowa to albo z satelity, albo latając
> samolotami
> na tym 400x400km obszarem.

Patrz wyzej. Oj, chyba byles chory na lekcjach fizyki dotyczacych antenek
kierunkowych :-)

---
Ryszard Gabryszewski #### phone: +48.22.403766 ext. 321, fax: +48.22.403131
        e-mail: kacper_at_cbk.waw.pl # http://www.camk.edu.pl/~kacper