Re: Satelity na orbicie (bylo: Re: naprawa satelity)

Autor: Piotr Gronek (gronek_at_novell.ftj.agh.edu.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 20:17:59 MET DST

Janusz A. Urbanowicz wrote:

> [...]

Mają. I ostatnia porcja paliwa służy do zdjęcia z orbity.

Kilka lat temu satelita Olympus kilkadziesiąt stopni uciekł obsłudze po
orbicie zanim udało się go opanować.

> Zawsze mi sie wydawało że one do wejscia na orbity docelowe mają
> jednostrzałowe boostery które włączają się po wypaleniu rakiety nośnej.
> Na pewno tak robiono przy wynoszeniu satelitów przez prom kosmiczny.

Oczywiście mają i booster - ale to dość toporne urządzenie (jak rza
włączysz to musi się wypalić do końca).

> Alex

Piotr Gronek
Wydz. Fizyki AGH