Re: Problemy ze smieciami na 0202122 (nieco off-topic)

Autor: Jarek Glab (jarekG_at_grot.com.pl)
Data: Mon 14 Oct 1996 - 20:08:39 MET DST

> Owszem, moze. To prawda. Ale o co Ci wlasciwie chodzi? Co konkretnie
> proponujesz znaczy?

Moj list byl odpowiedzia na zastrzezenia do tego ze nikt nie zaplacil za
studia. Uwazam, ze jesli ludzie chca sie uczyc to nalezy im to umozliwic i
cieszyc sie ze jeszcze tacy ludzie w naszym kraju sa. Jesli mamy na razie
system bezplatnego szkolnictwa (a moze tak juz nie jest - ostatnio sie tym
nie interesowalem) to wszystkim chetnym nalezy umozliwic nauke (nawet
kosztem dofinansowania BGZ i kopalnii) bo bedzie z tego korzysc w
przyszlosci.
Natomiast gdyby ktos za to placil i system finansowania byl inny jestem
pewien ze tej dyskusji w ogole by nie bylo.
Wniosek: Jesli szkolnictwo jest bezplatne i ludzie chca sie uczyc to nalezy
im to umozliwic. Wracajac do pierwszego listu, moze cala ta dyskusja nie ma
sensu bo skoro, ludzie ktorzy zaczeli te ciekawe zajecie nie chca tego
robic za darmo (wcale im sie nie dziwie), wladze wysokiego szczebla nie
chca tego finansowac (no ba jaki maja w tym interes), a rzad nie zwraca
uwagi na ten problem, to sprawa jest beznadziejna. Fakt jednak faktem, ze
nie nalezy "besztac" osob jak to zrobiles ze nie rozumieja realiow
polskiego rynku. Prawda jest taka, ze zrobili cos do czego nie byli
zmuszani, wiec nalezy im podziekowac i miec nadzieje ze w bardziej
normalnych czasach nie straca entuzjazmu.

--
Jarek Glab
Grot s.c.