Re: Udupili GSM! :-(

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Fri 20 Sep 1996 - 11:51:04 MET DST

In article <BE2A395182_at_inf.wsp.krakow.pl>, Jaroslaw Rafa wrote:
>Niestety, nie bylbym taki pewny. EU nie *zniosla* jeszcze monopoli na
>telefonie, dopiero *planuje* to zrobic. I z tego co slyszalem, coraz wiecej
>panstw *aktualnych czlonkow* EU wystepuje o odroczenie terminu
>demonopolizacji telekomunikacji. To myslisz ze kraj, ktory *jeszcze nie jest*
>czlonkiem bedzie sie tak bardzo do tego spieszyl?
>Niestety, do niedawna mialem nadzieje na to samo co Ty napisales powyzej. Od
>niedawna juz jej nie mam i mysle, ze niestety monopol TelePSA bedzie
>towarzyszyl nam jescze bardzo dlugo... :-(
Wiesz, EU to jest dla mnie bardzo dziwny stwor, ale skoro jednym w celow
jest wprowadzenie jednej waluty (co dla mnie jest dalece utopijne, no chyba
ze jeden kraj wykupi pozostale - jeszcze mniej prawdopodobne) to moze
ze zniesieniem monopolu telekomow cos sie uda. Oczywiscie, ze sa protesty-
to sa po prostu pieniadze i to duze. Ale jednak udalo sie co nieco zrobic
w UK (sama prywatyzacja British Telecom sporo dala, aczkolwiek nie do konca-
doznalem szoku dzwoniac z budki telefonicznej na Oxford Street w Londynie
(to jest samo centrum) stwierdziwszy, ze dostepne jest tylko wybieranie
pulsowe). Francja dosc duzo zrobila w zakresie unowoczesnienia sieci w
czasach jeszcze de Gaulle'a (cos podobnego dzieje sie wlasnie u nas), Niemcy
tez ograniczyli wplywy wszechobecnej BundesPost (jeszcze dwa lata temu
policja niemiecka robila napady na mieszkania prywatne w puszukiwanie
nielegalnie podlaczonych modemow made in USA).
Wg. mnie najwazniejsze jest samo sprywatyzowanie tego molocha, podobnie
jak i tego w ktorym siedze - energetyki. Inaczej zawsze bedzie istnialo
kolosalne marnotrastwo i olewactwo.

--
Regards
 (ab)