Re: TelePies lapie modemiarzy

Autor: Tomasz R Surmacz (ts_at_furiat.apk.net)
Data: Fri 20 Sep 1996 - 00:00:04 MET DST

Piotr Zawicki (plz_at_warman.com.pl) wrote:
> [...]
| : > Chcialbym zebys sie mylil. Ja mam doswiadczenia ze wspolpracy z
| : > z dzialem telekomunikacji u siebie. Podstaowe urzadzenie diagnostyczne
| : > stanowia sluchawki (jeden gwizdze w linie, drugi na drugim koncu slucha i
| : Trudno zeby bylo to cos innego, jezeli telefon jest nosnikiem informacji
| : fonicznej, a sluchawki stanowia przetwornik sygnal->informacja zrozumiala dla
| : ludzkiego zmyslu=sluchu.

| Wrong ! Ludzkie ucho slyszy (w zaleznosci od osobnika) od kilkunasty Hz do
| kilkunastu kHz. Modemy pracuja z wieksza czestotliwoscia.

Bzzzzzzzt... Wrong again.

Linia telefoniczna ma z definicji prrzepustowosc pasma ok. 4 kHz (a te
TPSA to chyba jeszcze troche mniej) tak naokolo 1kHz (tzn. poczawszy
od jakichs 50-100 Hz o ile dobrze pamietam), wiec trudno, zeby modemy
wpuszczaly w sluchawke inne czestotliwosci niz te wlasnie...

Poza tym jeszcze nie udalo mi sie wydobyc z telefonu dzwieku jakosci Hi-Fi
;-) (20-20000 Hz)

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz R. Surmacz *-* E-mail: ts_at_apk.net, tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/ For PGP key finger tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl *---* irc: TomekS