Re: TelePies lapie modemiarzy

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 19 Sep 1996 - 13:32:04 MET DST

Dnia 17 Sep 96 o godz. 17:42, Rafal Dylong napisal(a):

> Jaki jest sens? Otoz wydaje mi sie, ze jest. Jezeli zalozyc, iz wynalezli ow
> wynalazek Niemcy, i to dla siebie, to:
> 1. wiedza oni jakie maja centrale, i ze jezeli gosc dzwoni do kogos i slyszy
> sygnal zajetosci, to jest duze prawdopodobienstwo, iz cel jego rozmowy
> autentycznie z kims rozmawia. Jezeli rozmawia, a Ty zadzwonisz za 10 sec. to
> jest male prawdopodobienstwo, iz on wlasnie w owym czasie zakonczy rozmowe.
Jezeli to jest numer typu: informacja kolejowa, pogotowie czy rozglosnia
radiowa prowadzaca konkurs albo program z telefonicznym udzialem sluchaczy to
takie zalozenie sie kompletnie nie sprawdza. Tzn, jezeli numer ma bardzo
wiele linii i jest bardzo wielu dzwoniacych to praktycznie moze sie zwolnic w
kazdej chwili. To dotyczy tez duzych providerow Internetu, majacych wiele
linii dostepowych. Tak samo nie wiesz kiedy sie zwolni.
> Jest
> to przyczyna zwiekszania sie odstepow czasu, po jakich modem znow wybiera numer,
> bo ze zwiakszaniem dlugosci przerwy, rosnie prawdopodobienstwo uzyskania
> polaczenia.
Jezeli jest to taki numer jak wspominalem, tzn. non-stop bardzo obciazony, to
zwiekszanie sie odstepow czasu nic nie daje, a raczej zmniejsza
prawdopodobienstwo ze sie "wstrzelisz" akurat w przerwe miedzy dwiema
rozmowami. Jedyne sensowne rozwiazanie ktore sie w takich przypadkach daje
zastosowac to krecic bez przerwy. Im wiecej prob tym wieksza szansa ze
trafisz, to chyba jasne nie?
> Owszem, w/w zalozenia sa przesadzone, jesli chodzi o polskie linie telefoniczne
> i centrale, gdzie 90% sysgnalow zajetosci wynika z klopotow centrali, a nie z
> faktu, ze gosc po drugiej stronie kabla, wlasnie z kims rozmawia.
Wg. mnie 90% przypadkow gdy *ciagle* wystepuje sygnal zajetosci, to wlasnie
numery tego typu jak opisalem, a nie zadne uszkodzenia na centralach.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl