Re: TPSA nasza kochana off-topic niestety...

Autor: Rafal Dylong (rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 17 Sep 1996 - 23:10:35 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

> A w takim US "skladka" na Social Security nie jest obowiazkowa?
Nie wiem. Ale czy wynosi 50% zarobku, jak na ZUS?

> "Prawie kapitalizm", to mamy dlatego, ze jest pare [tysiecy] przywatnie
> dzialajacych kapitalistow, i niestety ciagle znacznie wieksza sfera
> "panstwowa".
Nie chodzi mi o ilosc podmiotow gospodarczych bedacych w prywatnych rekach, lecz
o prawo, ktore NIE JEST PRAWEM PANSTWA KAPITALISTYCZNEGO. Dopoki kontyngenty,
zezwolenia, znajomosci - rzadza rynkiem, a nie zdrowa konkurencja, rowne
warunki dla wszystkich, nie mozna mowic o panstwie kapitalistycznym.
Do czego prowadza zasady panstwa kapitalistycznego, mozesz zobaczyc na grupach
takich jak:

misc.forsale.computers.*

gdzie ludzie cos sprzedaja, w cenie 50% wartosci ceny polskiej, a zarabiaja
kilkakrotnie( o ile nie kilkunastokrotnie) wiecej niz w Polsce.
Przyklad, gdy kupowalem modem to:
1. Cena w USA dziewicy=nowego modemu, wynosila 250$, co rownalo sie 500zl.
2. Po sprowadzeniu sobie modemu z Niemiec, kosztowal on mnie 360DM=610zl.
3. W tamtym czasie modem ow z bonifikata w Polsce kosztowal 1000zl+VAT.
(Ceny podalem w zlotych, gdyz kurs dewiz zmienil sie od kwietnia, co zmienialo
by postac rzeczy, troche na korzysc polskiego sprzedawcy).
Mowa o modemi Motorola Lifestyle 28.8.
Poniewaz jest to produkt amerykanski, wiec trudno przypuszczac, ze jezeli ktos
sprowadzil go do Niemiec, to nie zaplacil cla w tym kraju oczywiscie, czy tez
robil to bez jakiegokolwiek zysku. I tak mozna bylo by wyliczac.

> Jarek.
Uszanowanie.

 Rafal Dylong
 rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl