Re: TelePies lapie modemiarzy c.d.

Autor: Rafal Dylong (rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 17 Sep 1996 - 23:10:44 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

> Jak wiec ktos ma polaczenie z 0,202122 dluzsze niz 5 minut, to na moj gust
> slusznie TPSA zaklada, ze ma modem.

Zaklada moze i slusznie, ale nie jest to zaden DOWOD na istnienie tam modemu.
Jak napisalem, sa rozne zboczenia: ludzie dzwonia na 0-700 zeby sluchac stekania
paninki, odgrywanego z tasmy, i placa za to 3.70zl/min. ; morduja sie itd..
Moze ktos lubi sluchac ciszy w telefonie i placic przy tym za 1 impus/3min. W
moim mniemaniu dowod to takie cos, ze majac komurke centertelu i znajdujac sie
na srodku Amazonki, to nie dodzwonisz sie do Muniek Wielkich.
Reasumujac dowod=brak technicznej mozliwosci wykonania (skok pradu plynacego
przez cewke, skok napiecia na kondensatorze, itd). Co innego to sa
przypuszczenia.

> : Dowod 1: (musisz miec w domu dwa aparaty) Jezeli KTOS DO Ciebie dzwoni, a Ty
> : jestes w pokoju z aparatem nr1, i masz ochte rozmawiac przez aparat nr2, to
> : mowisz gostkowi, zeby zaczekal, ODKLADASZ SLUCHAWKE aparatu nr1, podnosisz
> : sluchawke aparatu nr2 i rozmowa jest dalej kontynuowana.

> Wlasnie sprawdzilem - nie dziala. Ale to wyjatkowo nowa centrala.
> Tyle ze byc moze TPSA wie, ze ich modemy sa podpiete pod rownie nowa
> centrale..

Ja tez i dziala, tyle, ze u nas jest owszem stara centrala.
Jutro poprosze goscia, zeby zadzwonil do mnie z nowej centrali (mozliwy jest tam
biling online- oczywiscie dla ludzi pracujacych, a nie dla klientow TPSA,
mozliwe jest okreslenie z jakiego numeru monter wlasnie dzwoni,itd., wiec chyba
jest nowa). Rezultaty przesle.

> Jarek.

P.S. Nie mam mozliwosci sprawdzenia na bilingu(nie mam mozliwosci zadania
bilingu na mojej centrali), czy zadzwonienie ze zwyklego aparatu telefonicznego
do Internet-TPSA, wyklucza mozliwosc polaczenia dluzszego niz kilkadziesiat
sekund. Jezeli ktos to moze sprawdzic, to bede dzwieczny i zrefunduje koszt
polaczenia=gluchego sluchania modemu TPSA, do powiedzmy 10min.
Swoja droga postaram sie to sprawdzic na nowszej centrali(w/w). Rezultaty, jak
wyzej, przesle.

 Rafal Dylong
 rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl