(no subject)

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Tue 17 Sep 1996 - 19:14:34 MET DST

Maciek Uhlig wrote:

> [...]
> tablicy ogloszen tresci naruszajace dobra osobiste osob, TPSA
> oswiadczylo, ze moze to uczynic jedynie na polecenie prokuratora, do
> ktorego poradzono mi sie zwrocic.
>
> Mamy do czynienia z sytuacja, w ktorej jestesmy przyzwyczajeni do
> daleko idacej wspolpracy pomiedzy administratorami systemow sieciowych, a
> stoimy wobec warownej machiny dzialajacej tylko we wlasnym interesie. Na
> szczescie ustawianie filtrow na routerach to zadanie bardzo proste.
> Wolalbym jednak nie stosowac takich rozwiazan. Tylko jak naklonic TPSA do

TP S.A. jest jak najbardziej sklonna do wspolpracy, tylko problem lezy w
skali.
Nie jest to "warowna maszyna" ale ogromna maszyna i po prostu pewne sprawy
zalatwia standardowo. Mam nadzieje ze rozumiesz jak trudno uruchamia sie
procedure lapania niesfornego gowniarza w przypadku gdy trzeba zgromadzic
billing o wielkosci kilkuste MB i potem go przeszukiwac porownujac z
logami routerow. Naprawde chcialbym zeby to bylo takie latwe jak na moim
linuxie z 30 uzytkownikami.
Niestety tak jak nikt nie wysyla dziesieciu radiowozow na sygnale za
gowniarzami
ktorzy napisza sprayem na scianie "dupa" tak nikt nie posadzi informatyka
na caly etat zeby ich wylapywal w Internecie.
Natomiast posadzi go jak dostanie nakaz prokuratorski (i tak zreszta robi
w analogicznych przypadkach "telefonicznych").
Nalezy tu rowniez podkreslic ze zwrocilismy sie z oficjalna prosba
do administratorow News i IRC aby pozamykali mozliwosc pisania z domeny
tpnet.pl wlasnie po to aby ograniczyc pole do takich wybrykow.
Zawsze jednak pozostanie margines w postaci np. tablic ogloszen
gdzie sie tego zrobic nie da.
A zreszta czy jesli w muzeum ktos wpisze do ksiazki gosci pare brzydkich
wyrazow o dyrektorze to czy ktos zatrudnia grafologa zeby go znalezc. Nie.
Jest mi osobiscie przykro ze masowy dostep do Internetu zepsul jego
hermetycznosc i z przytulnej rodziny gdzie chamstwo dalo sie LATWO
zlikwidowac zmienil sie on w centrum duzego miasta i po prostu coraz
bardziej przypomina normalne zycie.
Mozesz udawac ze to nie zaszlo i zamknac szczelnie okna swojego
domku na przedmiesciu.
Pozdrawiam.
                                Konrad