Re: Karty kredytowe a fa³szerstwa. By³o: Donosiciel sie ujawnia !

Autor: Marek Pokulniewicz (mpokul_at_sejm.gov.pl)
Data: Wed 04 Sep 1996 - 15:58:48 MET DST

On Wed, 4 Sep 1996, Marcin Debowski wrote:

> Ja wiem co to PIN ale kupuj±c co¶ sieci± nie podajesz PIN a numer karty.
> Tak czy nie ? Jak mo¿na komukolwiek podaæ PIN ? A jednak np. taki ns
> informuje Ciê o tym ¿e to co poda³e¶ mo¿e byæ dla kogo¶ dostêpne.
>
> No to mamy niez³y bajzel :-) Jak dla mnie to s± wszystko te same karty
> tyle ¿e jedne s± kredytowe a inne debetowe.

Fakt ze to dla nas to sprawa nazy i odsetek. Wiesz, kreytu nikt nie daje
za darmo. Czyli Ty placisz odsetki. Przy karcie debetowej tez. Natomiast
przy platniczej masz pieniadze w banku i bank placi odsetki Tobie.

A PIN nigdy nikomu sie nie podaje. Zreszta zagrozenia dla wlasciciela
karty sa stosunkowo niewielkie. Chyba ze trzyma tam jakis straszny
majatek. Wiesz, jak mi przysla rachunek na 100 000$ to i tak nie zaplace
bo tam jest z 500zl... Oczywiscie, to moze spowodowac komplikacje. Ale
chyba mniejsze niz jak mi ukradna forse za granica. Karte dosc szybko
daje sie zablokowac. A forsa jest anonimowa. Zreszta, rozumiem ze wszyscy
sa zgodni co do koniecznosci uzywania kart. Inna sprawa ze nie wiem jak
to wyglada w przypadku sprzedazy przez www. W jednym z serverow zadali
zeby zrobic ksero karty i wyslac faxem.

Marek Pokulniewicz