Slodka tajemnica?

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 04 Sep 1996 - 13:37:11 MET DST

Dzien dobry,

Mialem przedluzajace sie klopoty z polaczeniem, z ktorymi nie moglem
poradzic sobie sam. Odwiedzilem wiec firme providera, zaczalem
opowiadac o problemie - i slysze "A tak, widzialem, ze byl pan
zalogowany do PPP wczoraj (itd.)" I tu sobie pomyslalem, Acha! Ja
wiem, ze operator systemu moze o mnie wiedziec, co chce, _jesli_ chce.
Pytam wiec tutaj - z ciekawosci - co konkretnie moze (lub powinien, a
czego nie) monitorowac operator? Czas pracy w sieci, OK - co jeszcze?
Odwiedzane miejsca? Prenumerowane newsy? Downloady i uploady? Poczte?
Czy sa jakies przepisy, ktore chronia prywatnosc uzytkowanika
(watpie...) i jaka jest praktyka? Prosze nie posadzac mnie o paranoje
- domyslam sie ;-) ze administratorzy systemow maja wazniejsze zajecia
na glowie niz przegladanie poczty do i od uzytkownikow systemu, ale
ciekaw jestem, jakie informacje _sa_ monitorowane "standardowo",
(jesli w ogole jakies sa) oraz jakie "czasami bywaja" i czy istnieja
jakiekolwiek ograniczenia, poza etyka osobista?

Wasz ciekawski,
Marek Jedlinski