Re: Statystyki newsreaderów

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 01 Sep 1996 - 02:36:01 MET DST

Szymon Sokol wrote:

> Tym razem uwzględniłem postulaty Michała Tyrały i Grzegorza
> Bodaszewskiego [?] co do sposbu zliczania newsreaderów.

Nie wiem, jak traktować ten znak zapytania - przysięgam, że jestem
żywym człowiekiem, a nie fantomem sieciowym ;-))) To byl mój
postulat, i bardzo się cieszę, że go uwzględniłeś.

> Ponadto, jeden z popularnych mailerów - Pegasus - ewidentnie nie
> wstawia pola X-Mailer i tym samym nie pojawia się w statystyce;
> uwzględnienie go mogłoby nieco zmienić sytuację - przypuszczam, że duży
> procent użytkowników "nierozpoznanych" to osoby piszące na newsy poprzez bramki
> mail2news, z użyciem m.in. Pegasusa i "systemowych" mailerów Unixowych
> (mail,Mail,mailx).

Mam wrażenie, że to co innego - dostałem kilka prywatnych maili, w
których
pojawia się pole X-mailer wypełnione przez Pegasusa lub Eudorę,
natomiast
na newsach w postingach tych samych osób (pisanych przez bramki) nie ma
pola X-mailer ! Obawiam się, że jest ono 'obgryzane' przez bramki
mail-to-news
- prawie na pewno robi to bramka 'peceta', możliwe że inne też.

Pozdrowienia,
Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl