Re: Donosiciel sie ujawnia !

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_torun.pdi.net)
Data: Tue 27 Aug 1996 - 11:15:49 MET DST

On 27 Aug 1996 08:35:34 GMT in pl.listserv.polip Marcin Debowski <agatek_at_chem.pg.gda.pl> wrote:
: Artykuł ten jest crosspostowany na pl.listserv.polip i pl.soc.seks
: No cóż, sprawa zaczyna przybierać niepokojące rozmiary w związku z tym
: pora się ujawnić. Wychodzi na to że znów robię za Naczelnego Żandarma
: Polskiego Internetu a na swoje usprawiedliwienie mogę dodać tylko tyle że
: mimo że jestem już całkiem stary to jakoś nie mogę przejść obojętnie obok
: chamstwa pod każdą a szczególnie taką postacią. Ujawniam się dopiero
: teraz gdyż nie mam ani czasu ani ochoty dyskutować z każdym gówniarzem i
: kasować listy pełne wyzwisk i pogróżek z mojej skrzynki pocztowej, ale
: cóż ...
[...]
: - może się pan czuć zaszczycony, jest pan pierwszym w mojej 2.5-letniej
: bytności w Internecie osobnikiem który zmusił mnie do podjęcia takich
: środków.

W życiu każdego internauty nadchodzi kiedyś taki moment, że zaczyna
współpracować z net.police lub wręcz sam się nią staje (zależnie od
osobistych upodobań, problemów i możliwości). Dylemat więźnia (niechęć
do wykonania prac pożytecznych dla społeczności, które wydają się
niekorzystne dla jednostki) powoduje, że często nie wysyłamy skarg na
spammerow ani ich nie subskrybujemy krzyżowo, nie śledzimy prób włamań,
nie tępimy idiotow i nie poprawiamy grzecznie błądzących net.newbies.

Czasem jednak, z różnych powodów - z nadmiaru wolnego czasu lub totalnego
wkurwienia na delikwenta - zabieramy się do żmudnej pracy. Najlepiej
byłoby ją zorganizować, ale pewnie nie jest to realne: tępienie spamów
wymaga pracy zdeterminowanych i zdolnych jednostek, komitetowi byłoby
znacznie trudniej sobie z tym poradzić. I wielu ludzi, informując resztę
świata lub nie, próbuje coś zrobić - są tego przykłady również w ostatnich
tygodniach w pl.* . Dzięki nim Usenet nie jest jednym wielkim śmietnikiem
takim jak TV (tylko mniejszym).

: Prywatne listy którymi mnie pan, panie LB zapewne uraczy będą
: automatycznie kasowane proszę więc sobie darować próby "przekonywania
: mnie" do swoich poglądów. Może pan to próbować robić jedynie publicznie.

W razie dalszych problemow prosze powiadomic Roberta.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
          Miał manię prześladowzą, że ktoś za nim chodzi,