Re: Wyniki REFERENDUM (i komentarz)

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Mon 26 Aug 1996 - 18:01:22 MET DST

Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> wrote:
: Szymon Sokol wrote:

: > : AGH jako "znaczące źródło inicjatyw ogonkodawczych" :-)
: > Hm... to zabrzmiało jakoś tak dziwnie... "inicjatywy ustawodawcze" to mają
: > np. posłowie. Obrazić nas chciałeś, czy co? ;->

: Skojarzenie jak najbardziej prawidłowe - aczkolwiek nie miało być
: obraźliwe ;-)
: Chciałem dyskretnie zasugerować coś, o czym pisałem już wcześniej: IMHO
: jeżeli polskim grupom newsowym mają "przyprawione ogonki", to powinno
: się
: to odbyć "w trybie oficjalnym", to znaczy powinno być ogłoszone na
: pl.news.admin i znaleźć się w spisach PZS. Wtedy i tylko wtedy zacznę
: pisać wszędzie z ogonkami. Grupę pl.comp.ogonki traktuję oczywiście
: inaczej, ponieważ "z definicji" jest o ogonkach.

Ludzie mają roboty różne. Nie po to się ogłasza na sieci różne głosowania,
żeby coś ustawą lub innym monitem obwieszczać.

:
: > Myślę też, że wielu osobom jest po prostu wszystko jedno - stąd
: > stosunkowo niewielki odzew na tę ankietę; przecież polip ma setki
: > czytelników, a tu tylko 55 głosów...

: Nie wiem, co o tym myśleć. Mam wrażenie, że w głosowaniu wzięły
: udział głównie osoby w jakimś sensie "zaangażowane w sprawę ogonkową"
: [niezależnie od tego, po której stronie - sam głosowałem przeciwko :-) ]
: Możnaby wysnuć z tych wyników dość przewrotny wniosek, że "aktyw
: ogonkowy"
: [nie obrażaj się, proszę, za brzydkie słowo "aktyw" ;-) ] liczy _tylko_
: 35
: osób ! Może osoby wrogie "ogonkom" w ogóle nie zainteresowały się
: tą ankietą ?

No tu to już chyba przesadziłeś. To co napisałeś powyżej to czystej wody
NADINTERPRETACJA (przykład wręcz szkoleniowy). Osoby te nie są wrogie
ogonkom im to jest obojętne.

Moim zdanie interpretacja wyników to właśnie taka, że całej reszcie poprostu
to jest to obojętne. Wszyscy czytelnicy trzech wymienionych wcześniej grup
mieli możliwość wypowiedzenia się w sprawie i nie zagłosowali. Nie chcieli
więc ich to nie obchodziło. Czyli sprawę ostatecznej decyzji w temacie
pozostawili ludziom zainteresowanym. Czyli zostało porzegłosowane, że
powinno się używać polskie litery na polipie, pececie i ogonkach. Na
linux-ie już nikt nie protestuje więc i tam też można tego używać (zresztą,
po ogonkach jest to chyba lista z największym udziałem procentowym listów
pisanych POPRAWNIE).

Ważniejszym wnioskiem jest coś co chyba umkneło dotąd reszcie. Wniosek ten
brzmi "nie wolno na news-ach pisać w CePie". Dlaczego ? Ano dlatego, że
podczas całej dyskusji i w trakcie głosowania nikt nie stanoł po tej
"trzecie stronie". A za nieużywaniem CePa stoją także argumenty techniczne.

Nie ukrywam, że jestem zawiedziony frekfencją głosowania. Tym bardziej, że
nie znalazłem na powyższej liście kilku swoich znajomych, z którymi
rozmawiałem o "ogonkach" i któży nie byli (przynajmiej w rozmowie) obojętni
w tym temacie, a wręcz całą tą sprawę bardzo popierali. Wstyd jest mi także
za kilku moich następnych znajomych, z którymi nie rozmawiałem (nie
zdążyłem), a któży wiem że czytają polipa przynajmniej raz na dzień, dwa.

Na dwadzieścia parę głosów liczyłem wyłącznie spośród moich znajomych, a tu
się okazało, że raptem nie wiele więcej to jest wogóle.

Szczerze zawiedziony

Pozdrawiam

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl