Re: Wyniki REFERENDUM (i komentarz)

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 27 Aug 1996 - 02:08:16 MET DST

Szymon Sokol wrote:

> : AGH jako "znaczące źródło inicjatyw ogonkodawczych" :-)
> Hm... to zabrzmiało jakoś tak dziwnie... "inicjatywy ustawodawcze" to mają
> np. posłowie. Obrazić nas chciałeś, czy co? ;->

Skojarzenie jak najbardziej prawidłowe - aczkolwiek nie miało być
obraźliwe ;-)
Chciałem dyskretnie zasugerować coś, o czym pisałem już wcześniej: IMHO
jeżeli polskim grupom newsowym mają "przyprawione ogonki", to powinno
się
to odbyć "w trybie oficjalnym", to znaczy powinno być ogłoszone na
pl.news.admin i znaleźć się w spisach PZS. Wtedy i tylko wtedy zacznę
pisać wszędzie z ogonkami. Grupę pl.comp.ogonki traktuję oczywiście
inaczej, ponieważ "z definicji" jest o ogonkach.

> Myślę też, że wielu osobom jest po prostu wszystko jedno - stąd
> stosunkowo niewielki odzew na tę ankietę; przecież polip ma setki
> czytelników, a tu tylko 55 głosów...

Nie wiem, co o tym myśleć. Mam wrażenie, że w głosowaniu wzięły
udział głównie osoby w jakimś sensie "zaangażowane w sprawę ogonkową"
[niezależnie od tego, po której stronie - sam głosowałem przeciwko :-) ]
Możnaby wysnuć z tych wyników dość przewrotny wniosek, że "aktyw
ogonkowy"
[nie obrażaj się, proszę, za brzydkie słowo "aktyw" ;-) ] liczy _tylko_
35
osób ! Może osoby wrogie "ogonkom" w ogóle nie zainteresowały się
tą ankietą ? A propos: robiłeś statystykę newsreaderów - czy z tych
samych danych dałoby się jakoś w prosty sposób policzyć, ILU właściwie
jest czytelników (a właściwie "pisarzy") polskiego Usenetu ?
Poza tym polip to dość "specyficzne" miejsce - w tym sensie, że skupia
ludzi zaangażowanych w sprawy techniczne - ciekawe, jakie byłyby wyniki
takiej ankiety wśród czytelników np. grupy pl.soc.polityka, pl.soc.seks
albo s.c.p ;->>>

Pozdrowienia,
Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl