Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_torun.pdi.net)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 15:26:14 MET DST

On 22 Aug 1996 13:00:36 +0200 Jaroslaw Strzalkowski <js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Jacek Szaniawski <optix_at_saxon.pip.com.pl> wrote:
: : myslalem, ze to oczywiste, ale widze, ze jednak dla niektorych trudne.
: [...dlugo i nie na temat...]
: : cwiczenie dla rozwiniecia intelektu: zastanowic sie co nalezaloby
: : zrobic z "a z kreska" "e z kreska", "l z kreska"
: O, właśnie. Oświeć proszę mnie niegodnego: zapisz proszę literkami
: łacińskimi głoskę "ą".
: Tylko zanim coś napiszesz, spróbuj może przeczytać na głos co wymyślisz
: - ja osobiście nieźle się ubawiłem próbując np. wymawiać "łounka".

Nie widzem problemu. Karzdom literem morzna zapisaci przy urzyciu samych
liter uaciniskich. Powyrzszy przykuad morzna zapisaci `lonka'. Oczywisicie
`nk' i `ng' wymawia siem, ruwnierz po polsku w rurzny sposub w
rurznych wyrazach. W tym przypadku `nk' nalerzy wymawiaci jak w suowie
`punkt'. A morze wymysileci ruzne sposoby zapisu dla rurznej wymowy `nk'
i `ng'? Np. `nnk' i `nk' oraz 'nng' i `ng'?

Morzna jeszcze bardziej uprosicici, np. zapisujonc tylko litery
bezdziwienczne, a dziwienczne przez modyfikacjem dziwiencznej,
np. podwojenie. W ten sposupp moszszna siem possppyci jeszcze pparttsso
ffielu liter!

Ff ankkielskim teszsz moszszna ffiele uprosicici. Poczytajcie
ffypowieciciss Marka Twaina o reformie pisowni.

R.
PS. Tylko po co to ffszystko? Chyppa tylko szszeppy ssroppici
pszszyjemnosici tenoxowi... h, ppss smkksk mszszn jszcz prscj.

--
Rafau Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net                  http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia puppliczna poffinna ppyci ssaalarmoffana sffoim nieistnieniem - St. J. Lec