Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 14:25:54 MET DST

Dnia 21 Aug 96 o godz. 11:45, Piotr Kęplicz napisal(a):

> Nie chciałbym się wymądrzać, ale u nich znaki diakrytyczne można zapisać
> inaczej, bo tak stoi w regułach pisowni. "A umlaut" to "ae", "o umlaut"
> to "oe", "Scharfes S" (mam nadzieję, że dobrze zapisałem) to "ss"...
>
> Aber wir koennen nicht wie sie schreiben.
Ktos' kiedys' proponowal/ notacje, taka, jak tu wlas'nie uz.ywam.
Ktoss inny podwajanie liter, ktoore majaa "ogonki".
To tezz sa, jakiess rozwia,zania.
A swoja droga (bez ogonkow sie jednak pisze szybciej), jak myslisz w jakim to
celu Niemcy wymyslili sobie owe znaki zastepcze?
Ano wlasnie po to, zeby mozna bylo ich uzywac tam, GDZIE NIE MA TECHNICZNEJ
MOZLIWOSCI PISANIA Z "OGONKAMI".
Ze tez nikt w Polsce nie byl taki madry... :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl