Re: WWW cache i TPNET

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 09:01:01 MET DST

On 20 Aug 1996, Konrad Plich wrote:
  [...]
> Obawiam sie ze nie jest to przypadek odosobniony i wiele innych
> serwerow w Polsce reklamuje swoje uslugi na zasadzie:
> "uzytkownikow z Wroclawia" wcale nie ma najblizej do Wroclawia gdyz uzywa
> TPNET i do Wroclawia "wraca" przez Warszawe.
> W zwiazku z tym prosze o zrewidowanie tego typu napisow, gdyz
> niepotrzebnie zapychaja lacza i to zupelnie te, ktore nalezy ;-)
  ---
  Na całe szczęście nie administruję cache. Ale pytanie mam takie: Czyją
  sprawą jest poinformowanie klientów o sposobie konfiguracji
  oprogramowania? Informacja podana we Wrocławiu (i zalecająca korzystanie
  z serwera w3cache.pwr.wroc.pl jest prawdziwa, ale dotyczy sieci
  miejskiej WASK we Wroclawiu. Nie dotyczy sieci "miejskiej" TPNET.

  Jest możliwość "automatycznego" konfigurowania cache (przynajmniej w
  Netscape). Może zrobić to na serwerze WWW TPNET. I kilka dodatkowych
  informacji skąd czytać newsy, który serwer WWW, FTP jest "najbliższy".
  Narmalnie (???) takie informacje użytkownik otrzymuje w chwili zakupu
  konta. W TPNET sytuacja jest inna... Kto powinien się zająć szerzeniem
  informacji o "właściwościach" sieci TPNET?

  Pytam
  Wojtek

--
Wojciech A. Myszka                   myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl
Technical University of Wroclaw, Institute of Material Science