Re: Slownik i OCR

Autor: Michal Karlik (mkarlik_at_psk2.amu.edu.pl)
Data: Tue 20 Aug 1996 - 16:12:16 MET DST

Czesc,

At 15:03 96-08-18 +0200, Andrzej Eilmes <eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl> wrote:

> Mnie jakos nigdy takie zastrzezenia nie przeszkadzaly w korzystaniu
> z ksiazki - czyta sie tak samo, jak kazda inna. Korzystanie z ksiazki
> nie polega na jej skanowaniu i sprzedawaniu dyskietek na gieldzie.

Ja mam na mysli inna czynnosc. Zeskanowanie pewnych czesci ksiazki,
zeby ulatwic dostep do tych danych sobie i paru innym osobom z Kliniki.
(np. numery telefoniczne poznanskich szpitali - oddzialow, numery firm
farmaceutycznych itp.). To nie jest cala ksiazka, ale cale fragmenty.
Nie chodzi o to, zeby to sprzedac. Ale zeby korzystalo z tego pare osob.
To chyba tak, jak z tym tworzonym slownikiem (OCR)... Nikt (tak sadze) nie
chce na tym zarobic; lecz celem jest to, zeby z tego "gotowego" juz w czesci
materialu moglo korzystac troche osob... i nikt nie mial prawnych zastrzezen.

Ale to juz chyba temat na inna dyskusje...
(Te problemy "prawne" ze slownikiem sa podobne do tych, z ktorymi ja sie
musze uporac w pracy - a informacje (zakaz) o przenoszeniu na inne nosniki
po raz pierwszy zauwazylem w tego typu polskich pozycjach - moze wczesniejsze
przeoczylem, moze nie zwracalem odpowiedniej uwagi).
Dziekuje za cenne uwagi Zbigniewa Zycha <zych_at_bit.onet.pl>.

Pozdrowienia,

Michal Karlik
mkarlik_at_psk2.amu.edu.pl