Re: MS (bylo: Polip - ludzie i charaktery....)

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 19 Aug 1996 - 11:30:07 MET DST

Antek Sawicki wrote:
> > Unix ma duze wymagania co do sprzetu.
> to chyba zart ??
nie. czy do Unixa mozesz podpiac byle co, czy jednak masz pewien scisle
okreslony zbior mozliwosci?
probowales moze podpiac dysk do HP-UXa? ja tak. okazalo sie, ze dysk
(Quantum 2G) jest unsupported przez system. przez co nie dalo sie go
nawet sformatowac! a wydawalo mi sie kiedys, ze dysk SCSI to dysk
SCSI...

> wiesz... jak by Ci to powiedziec... ale ja pierwszego linuxa
> w zyciu postawilem na 386sx 16 z 2mb ramu i 40mb dyskiem...
> (moze i win by natym poszlo) - ale stawialem tez pare unixow
> wczesniej tu wymieniaonych + minix na takich wspanialych komputerach
> jak xt z 512km ramu at286 z 1bm ramu... - i wiesz... dzialaly bardzo
> ladnie.
ale Linux jest nowym tworem, robionym przez grupe zapalencow, a nie
przez firme komercyjna. pokaz mi dowolny inny Unix (bez FreeBSD, np.
SunOS, Solaris, HP-UX, czy tp) co bedzie dzialalo na podobnych
konfiguracjach pamieciowych.

> no i jest jeszcze jedna zecz... o ktorej chyba wszyscy tu piszacy
> zapomnieli... UNIX jest chyba dostepny na wszystkie albo prawie
> wszystkie platformy hardwareowe... nato miast win3 tylko na jedna...
> z pewnych powodow winNT (jako ze pisal je programista) jest dostepne
> rowniez (oprocz i386) na APLHE MIPSela PPC i costam jeszcze...
nie zapomnialem o tym.
ale dla mnie jest tak, ze komputer jest narzedziem.
najpierw jest wybor programu, z niego wynika ograniczenie na system
operacyjny, z niego z kolei - sprzet.
dla mnie nie jest kupowane komputera dla niego samego, tylko dla
oprogramowania - sam komputer to drogi zlom, kompletnie nic nie warty.
nawet, jesli bylby to najnowszy Cray.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,