Re: Wady unixa, bylo: M$ Exchange

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 18:44:12 MET DST

Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:

: Tak? to jak wbudowac mozliwosc undelete w funckje 'delete' systemu?
: Bo ja nie mam ochoty walczyc z tysiacem programow, wole zrobic sobie
: jedno zabezpieczenie, ktore bedzie dzialalo ze wszystkimi..

: Jak dac pewnej grupie osob prawo jedynie do odczytu pewnych plikow,
: a innej grupie osob takze prawo do ich modyfikacji?

: Jak dac innym prawo do dokladania plikow do mojej kartoteki 'incoming',
: ale tak zeby nie mogli zadnego pliku skasowac?

No, z tym ostatnim akurat nie trafiłeś :-) Jak katalog ma rwxrwxrwt
to jest właśnie to o co Ci chodzi - użytkownicy mogą tworzyć pliki,
ale nie mogą skasować plików cudzych (swoje mogą - i chyba dobrze?).

: Unix niezly jest w wielu[B rzeczach, ale [generalnie, sa odmiany, w ktorych
: cos zaimplementowano] w pewnych wyjatkowo klopotliwy...

Cóż, właśnie dlatego że jest uniwersalny to są problemy. Nietrudno
jest stworzyć nowy system operacyjny który będzie dobry (vide Linux),
gorzej żeby ten system był jeszcze standardowy...

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND