Re: Wady unixa, bylo: M$ Exchange

Autor: Piotr Zawicki (plz_at_warman.com.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 17:09:05 MET DST

Michal Dombrowski (digital_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: > Michal Dombrowski (digital_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: > : Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: > : > Brak [przewaznie - wiem ze gdzieniegdzie istnieje) operacji typu "undelete".
: > : Undelete to wypaczenie MS-DOSa. W systemie wielodostepnym
: > : takie cos (w ten sam sposob jak pod dosem) jest _niemozliwe_! Mozna

: usuwanie :) Jak widac blednie zrozumialem zarzut - myslalem, ze chodzi
: o odtwarzanie plikow swiadomie usunietych, co _powinno_ byc niemozliwe :)

: > : % alias rm mv \!* ~/.wastebasket
: > Zartujesz ponownie? A gdzie poprzednia wersja? A ile plikow straciles przy
: > pomocy 'rm', a ile przy uzyciu innych programow?

A komu sie nie zdazylo "rm * .o" zamiast "rm *.o" ???
A ten alias ma chyba zademonstrowac podstawowa filozofie UNIXa:
narzedzia (cegielki) zamiast rozwiazan. Jezeli chcesz, to mozesz sobie
wbudowas system kontroli wersji w rm i uzywac go do woli.
Wlasnie dlatego tak lubimy UNIXa, ze nic nie narzuca a prawie na wszystko
nam pozwala !!!

: Uruchamianie procesu jest rzeczywiscie kosztowne, dlatego
: wlasnie takie prace wykonuje sie stosunkowo rzadko - miedzy innymi z
: tego powodu. Ale czy masz jakis pomysl (a moze jakis system to juz
: ma?) na zaimplementowanie takich funkcji w systemie? Jak to w ogole
: mialoby wygladac? Jakie uslugi chcialbys miec? Pogadajmy o
: wymarzonym, idealnym unixie :) (choc moze to sie skonczyc na zlozeniu
: _wszystkich_ istniejacych i planowanych systemow operacyjnych w jedno
: gigantyczne monstrum ;)

Jest cos takiego, jak light-weighted processes (watki). Tylko nie do
konca jestem pewien, gdzie toto jest dostepne ?

: Jeszcze do kiepskich mozliwosci komunikacji i okolic: sam
: wielki MS jakos nie wymyslil nic istotnie lepszego... (nie mow OLE, bo
: odpowiem CORBA, choc tu mozna sie spierac o pierwszenstwo :)

Czy masz moze jakies namiary na produkty wykorzystujace COBRE ? Bez zartow,
swego czasu czytalem troche na ten temat (oraz OpenDoc), ale wydaje mi sie,
ze nie rozwija sie to tak dobrze, jak powinno.

Pozdrawiam,
PLZ

--
Tresci zawarte w tym liscie prezentuja zdanie moje i tylko moje. Tak lepiej ?