Re: Ortografia bylo Re: Z kamieniem

Autor: Jan Daciuk (jandac_at_nephilim.eti.pg.gda.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 13:02:55 MET DST

In article <4uf4pa$n8u_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>, Piotr Piatkowski wrote:
>Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
>
>: Hm, czy Wy przypadkiem nie robicie tego jak ostatni lamerzy? Bylo pare
>: prac (magisterskich np) w polsce na temat slowotworstwa i przetwarzania
>: jezyka - moze trzeba troche pogrzebac.
>
>To zrób to. Będziesz przedostatnim lamerem.
>
>: Bo powyzsze ... to chyba strata dysku i czasu..
>
>Ani ten dysk Twój, ani czas...
Co do słowotwórstwa i przetwarzania języka: dr hab. Janusz Bień dysponuje
takim programem dla języka polskiego. Program do celów komercyjnych
dostępny jest nieodpłatnie.

Co do dysku: mam (napisałem) zestaw programów, który służy do utworzenia
automatu z listy słów. Automat taki zajmuje niewiele miejsca na dysku
(np. dla listy 206922 słów francuskich automat zajmuje 154764B, ispell
potrzebuje megabajtów), jest szybki (na moim 386/33MHz rozpoznaje ok.
10000 słów/s) i znakomicie nadaje się do poprawiania literówek (słowa
niewiele różniące się od siebie leżą blisko siebie). W zestawie jest
program do poprawiania literówek, ale bez interfejsu. Bierze słowo
z wejścia i wypisuje OK, not found, lub listę zamienników (na
standardowym wyjściu). Ja ten interfejs kiedyś napiszę, ale nie dziś
i nie jutro. Natomiast jeśli znajdzie się ktoś chętny, to może się
w to pobawić. Program jest w C++ i jest bezpłatny do celów
niekomercyjnych.

JD

---
Jan Daciuk	    Zakład Zastosowań Informatyki, Politechnika Gdańska
jandac_at_pg.gda.pl    Ul. Gabriela Narutowicza 11/12, 80-952 Gdańsk-Wrzeszcz
tel. (58) 47-29-89  fax: (58) 47-27-27 http://www.pg.gda.pl/elka/csapp/jd/