Spada udzial M$, rosnie udzial Apple i OS/2

Autor: Bohdan Horst (nexus_at_iflx.physd.amu.edu.pl)
Data: Fri 09 Aug 1996 - 11:55:02 MET DST

On Fri, 9 Aug 1996, Marek Baczek wrote:

> Oczywiście, tylko zauważ jak szybko rośnie liczba serwisów dostępnych
> dla Windows NT. Już są portowane z UNIXA najważniejsze, sam MS robi
> swoje (no, nie zawsze najlepsze, ale robią i to często za darmo).
> I czy myślisz, że jestem z tego powodu szczęśliwy? Za parę lat ostatnia
> rozsądna konkurencja dla MS padnie (myślę o Unixach, OS/2 IBMa ledwo
> zipie, mimo tego, że jest najlepszy) i będziemy UGOTOWANI na twardo
> przez monopol. Ale to wszystko trzeba zauważać.

Może nie będzie tak źle :)

Na stronie CNN (http://cnn.com) jest aktualnie artykuł, ze
niespodziewanie sprzedaż W95 nie jest tak wielka, jak przewidywano -
spadek o 27% w stosunku do pierwotnych przewidywań. Konkretne liczby:

W 95 : 45.7 mln (96 przewidywane) , 18.5 mln (95)
W 3.1x : 20.9 mln (96 przewidywane) , 39.6 mln (95)
DOS x.x : 2.0 mln (96 przewidywane) , 4.2 mln (95)
Apple : 5.4 mln (96 przewidywane) , 4.8 mln (95)
OS/2 x.x: 1.9 mln (96 przewidywane) , 1.7 mln (95)

Obliczone proporcje (własnoręcznie - tzn. 'bc' hihi):

95
M$ : 18.5+39.6+4.2 = 62.3 (90.55%)
Apple : = 4.8 ( 6.97%)
IBM : = 1.7 ( 2.47%)
Suma : = 68.8

96 (przewidywane)
M$ : 45.7+20.9+2.0 = 68.6 (90.38%)
Apple : = 5.4 ( 7.11%)
IBM : = 1.9 ( 2.50%)
Suma : = 75.9

(procenty sie nie dopełniają do końca bo 'bc' zaokragla zawsze w dół, jak
komuś sie chce to może to policzyć dokładnie)

widać, że w tym zestawieniu M$ zajmuje zdecydowanie 1 miejsce
ale widać też, że wcale się nie sprawdza teza, ze Apple i OS stoją na
straconej pozycji - maja tendencję zwyżkową, a tymczasem M$ ma tendencje
spadkową (udział procentowy).

zainteresowanych zapraszam do źrodłowego URL'a

http://cnnfn.com/digitaljam/wires/9608/08/microsoft_wg/

pozdrawiam

/ irl: Bohdan Antoni Horst | mailto:nexus_at_irc.pl | irc: Nexus \
\ http://iflx.physd.amu.edu.pl/~nexus/ | fonts.pl: ISO-8859-2 /