Re: M$ Exchange

Autor: Artur Czechowski (arturcz_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 08 Aug 1996 - 21:08:22 MET DST

Piotr Karocki <yskarock_at_cyf-kr.edu.pl> wrote:
> czy korzystasz z klawiatury z ukladem maszynistki czy tzw.
> 'programisty'? jesli 'programisty', jesli uwazasz, ze sprzedawanie w PL
A co - postawisz mi za plecami kogos, kto bedzie pilnowal jakie klawisze
naciskam ?
A to, ze Ty i jeszcze pare innych osob serwuje swoje serwisy w cp1250 uznaje
za lekcewazenie mnie i innych, ktorzy _NIE MAJA_ mozliwosci czytania stron
serwowanych w cp1250. Coby nie powiedziec uzytkownicy Windows'95 _MAJA_
taka mozliwosc.
Zeby nie bylo, ze uprawiam pieniactwo - polska klawiatura jest unormowana
tylko i wylacznie polska norma. Jej ewentualna zmiana nie powinna niesc ze soba
duzych problemow. Zreszta to jest akurat najmniej znaczaca sprawa, gdyz
dotyczy tylko front-endu, lub jezeli wolisz inaczej - interface uzytkownika.
Zwroc uwage, ze ISO WCALE CI NIE NARZUCA JAKIEGO STANDARDU MASZ UZYWAC NA
SWOJEJ MASZYNIE. Wystarczy tylko, zeby Twoje oprogramowanie potrafilo sie
poprawnie dogadywac z ISO.
> klawiatur 'angielskich', bez wprowadzonych polskich znakow w miejscach
> okreslonych przez Polska Norme jest OK, to czemu nie mozna na tej samej
> zasadzie miec innej strony kodowej?
Alez prosze bardzo - mowilem to tyle razy, ze moge powiedziec kolejny:
nie interesuje mnie, czy na swoim osobistym komputerze/stacji roboczej masz
ISO, cp1250, Mazovie, czy cokolwiek innego, ale w Internecie obowiazuje ISO.

Jeszcze jedna sprawa: Internet swoje korzenie ma jak najbardziej w USA.
Dlaczego zatem obowiazujacymi normami sa normy ISO a nie ANSI ?
Fakt, ze uciekasz sie do chwytow typu "norma przewiduje inny uklad polskiej
klawiatury" swiadczy wyraznie o tym, ze brak Ci argumentow. I bez wzgledu na to,
jak bardzo bedziesz bronil produktow Microsoftu, wlasnie ta firma nie stosuje
sie do obowiazujacych standardow.

Nie bede wiecej pisal na temat polskich ogonkow w aspekcie ISO<->cokolwiek
innego, gdyz dalsza dyskusje uwazam za bezcelowa. Jedynym jej skutkiem
moze byc tylko wzburzenie krwi u ewentualnych czytajacych.

Zamiast tracic czas na puste dyskusje wole zrobic cos konkretnego, a tu cala
literka C na mnie czeka do przerobienia...
Chetni do pomocy dalej potrzebni - szczegoly na pl.comp.ogonki.
Pozdrawiam wszystkich

--
-- Artur 'Czesiu' Czechowski   finger arturcz_at_student.uci.agh.edu.pl for PGP key
-- http://ibm.uci.agh.edu.pl/~arturcz/                     e-mail: Czesiu_at_irc.pl