Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet

Autor: Piotr Zawicki (plz_at_warman.com.pl)
Data: Thu 08 Aug 1996 - 14:19:15 MET DST


Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl) wrote:
: Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Piotr ma rację, że Microsoft faktycznie lansuje podejście do
: Internetu jako do zestawu informacji, które firmy przygotowują a
: użytkownik ogląda. Częściowo to podejście jest uzasadnione -
: większość użytkowników jest początkująca i chce raczej coś znaleźć
: niż samemu publikować albo inaczej udzielać się. Tyle że to podejście
: jest zabójcze dla Internetu jako takiego - robi z niego takie
: dziwaczne TV pełne reklam i z setkami tysięcy kanałów. A przecież
: Internet to miał być sposób na komunikację!

Witam!
Pozwole sobie wtracic moje prywatne zdanie na ten temat.

Mysle, ze Inet zastepuje obecnie tzw. szaremu uzytkownikowi (oczywiscie w
panstwach rozwinietych telekomunikacyjnie lepiej niz Polska) to, co ma
sie nazywac "video on demand", czy jakos tak, a chodzi tu po prostu o
interaktywna telewizje.
I WWW wlasnie zaspokaja te potrzeby uzytkownikow. Po prostu.
Zgadzam sie z Toba w 100%, ze jest to zabojcze dla Inetu takiego, jaki byl do
tej pory ... i nie wiem, czy to dobrze, czy zle. Ale tak po prostu jest.

Spojrz na to z drugiej strony. Naplyw wsponianych powyzej userow spowodowal,
ze Inetem zainteresowaly sie firmy, nie majace z nim nic wspolnego do
tej pory (np. M$, hahaha) a to z kolei spowodowalo nagly doplyw $$$.
Te pieniadze inwestowane sa zarowno w rozwoj narzedzi software'owych, jak i
technologii sieciowej co powoduje spadek cen. Ten business sam sie napedza.
A to na pewno jest dobrze.

: Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow

Pozdrawiam,
PLZ

--
Tresci zawarte w tym liscie prezentuja zdanie moje i tylko moje. Tak lepiej ?
+--------------------------------------------------------- plz_at_warman.org.pl +
| Piotr L. Zawicki    NASK - WARMAN  |                                       |
|                   ul. Bartycka 18  |  tel. (48) +22 6607602                |
|          00-716 Warszawa, Poland   |  fax. (48) +22 410047                 |
+----------------------------------------------------------------------------+


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 15:58:50 MET DST