Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 07 Aug 1996 - 19:22:58 MET DST


Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Sluchaj, Internet ma dwie strony. "Martwe" informacje na dyskach i
: zywych ludzi po drugiej stronie drutu. Strona "martwa" to w 90% WWW, OK.
: Strona "zywa" to mail i newsy! Nie wolno o tym zapominac!!!! Bo Internet w
: aspekcie socjologicznym to przede wszystkim srodek przekazu,
: srodek komunikacji z innymi ludzmi. Bez maila o to ciezko.
: Dla mnie Internet to przede wszystkim mail, dopiero potem WWW.

Bardzo słusznie!

Piotr ma rację, że Microsoft faktycznie lansuje podejście do
Internetu jako do zestawu informacji, które firmy przygotowują a
użytkownik ogląda. Częściowo to podejście jest uzasadnione -
większość użytkowników jest początkująca i chce raczej coś znaleźć
niż samemu publikować albo inaczej udzielać się. Tyle że to podejście
jest zabójcze dla Internetu jako takiego - robi z niego takie
dziwaczne TV pełne reklam i z setkami tysięcy kanałów. A przecież
Internet to miał być sposób na komunikację!

Ale może się jednak okazać, że jest wyjście z tej sytuacji - ci
początkujący użytkownicy w końcu czegoś się nauczą i zechcą
czegoś więcej niż dziwaczny TV pełen reklam - zaczną tworzyć sobie
homepages, będą udzielać się na newsach (choć raczej nie takich jak
obecnie), itp. I może wtedy Microsoft znowu się zagapi...
:-))

Hej.

-- 
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 15:58:49 MET DST