Re: M$ Exchange

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_p327.phys.uni.torun.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 13:17:10 MET DST

Jak to milo ze wreszcie ktos z Microsoftu sie pokazal na polskim Inecie,
moze wreszcie uda mi sie otrzymac odpowiedzi na kilka pytan. Przy okazji,
bardzo prosilbym o stosowanie sie do ogolnie przyjetych konwencji i a)
wycinanie tych czesci cytatow ktore sa nieistotne dla odpowiedzi i b)
zamieszczanie cytatow PRZED odpowiedzia a nie po, to bardzo ulatwia nam
wszytskim branie udzialu w dyskusji. A teraz do rzeczy.

Emil Krotki <emilk_at_MICROSOFT.com> wrote:
>To co Pan (i wielu inych uzytkownikow) widzi na ekranie komputera to
>"Universal Inbox" pozwalajacy rownoczesnie, w jednym miejscu, odbierac i
>opracowywac wiadomosci pochodzace z Internet-u, MS Mail, FAX, MSN i
>innych jeszcze zrodel. Microsoft Exchange Server staje sie dostepny po
>zainstalowaniu serwisow w warstwie uslugowej dla tej aplikacji.
>Zaleta, i to powazna tego rodzaju rozwiazania, to mozliwosc uzywania
>JEDNEJ aplikacji do pracy z wieloma roznymi zrodlami informacji. Pomine
>inne, chocby podpis elektroniczny i szyfracja informacji - zapraszam
> [...]

Wlasnie jestem zainteresowany. Jako ze zalezy mi na propagowaniu
kryptograficznej poufnosci w sieci, chcialbym zasiegnoc informacji na temat
rozwiazan oferowanych przez MS. CHodzi mi o informacje stricte techniczne,
pozwalajace ocenic slabe punkty i moc calosci systemo oferowanego przez
Microsoft.

Kwestie stricte kryptologiczne:

Jaki algorytm szyfrujacy jest stosowany jako kryptosystem publiczny ? RSA ?
Szyfry plecakowe ? Jaki jest rozmiar klucza stosowanego w tym algorytmie ?
Czy w funkcjonowaniu oprogramowania uwzgledniono istnienie key escrowing
authorities ? Jaki algorytm wykorzystywany jest jako system klasyczny ? IDEA
? Skipjack ? Blowfish ? Feast ? Triple des ? Jaka jest przestrzen klucza
dostepna dla tego algorytmu ? Jaki algorytm jest stosowany jako funkcja
haszujaca ? Jesli stosowane jest RSA jaki algorytm jest stosowany do
selekcji liczb pierwszych ? W jaki sposob sa generowane liczby losowe
stosowane do tworzenia kluczy sesyjnych ?

Kwestie softwarowe:

Czy w funkcjonowaniu oprogramowania uwzgledniono mozliwosc wspolpracy z:
oficjalnym standardem internetu - Privacy Enhanced Mail (nru RFC nie
pamietam w tej chwili moge poszukac jesli zajdzie potrzeba), nioficjalneym
standardem internetu - Pretty Good Privacy ? W jakiej postaci sa
przechowywane hasla dostepu do kluczy kryptograficznych i skrzynek
pocztowych ?

> [...]
>szczera przyjemnoscia odpowiem juz bez uszczypliwosci - co niniejszym
>gwarantuje.
>
>Uczymy sie wszyscy - nie ferujmy wyrokow bez poznania prawdy.
>
>Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie
>Emil Krotki
>Microsoft Consulting Services
>
>Microsoft. Sp. z o. o.
>ul. Grzybowska 80/82
>00-844 Warszawa
>Poland
>tel.: +48 (22) 661 54 05
>fax.: +48 (22) 661 54 34
>
>Sent using the best messaging technology - guess which.....

Jestem zaskoczony wysokim poziomem kultury osobistej reprezentowanej przez
Pana jako przedstawiciela MS. Oraz poszanowaniem dla zasad Netykiety
mowiacych ze podpis nie powienien przekraczac czterech linii.

Janusz A. Urbanowicz

Janusz A. Urbanowicz, student of physics, Amiga user |finger for PGP&Geek Code
administrator of eris.phys.uni.torun.pl and pec.torun.pl domain
email: alex_at_eris.phys.uni.torun.pl | WWW: http://eris.phys.uni.torun.pl/~alex/
"They don't call it 'A Net Of Milion Lies' for nothing.."