Re: NT

Autor: Jacek Blaschke (Jacek_at_optocomp.waw.pl)
Data: Fri 12 Jul 1996 - 07:45:00 MET DST

1. Niedostatek wiedzy zasadniczo pomaga w tworzeniu kategorycznych opinii i
ferowaniu zdecydownych wyrokow.
Argumenty do toczonej, kolejnej, zalosnej wojny religijnej ignorantow mozna
znalezc w dosc podstawowych materialach marketingowych:

ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-docs/papers/NT4UNIX.EXE
ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-docs/papers/UNIXINT.EXE

2. NT niekoniecznie jest latwym systemem, przyjemnosc to kategoria wzgledna
(p. pkt 1).

3. Najwiekszym problemem NT jest hardware. Dlatego jest okreslony zestaw
norm dla danego typu procesora /architektury (x86, MIPS, Alpha czy PowerPC),
oraz lista komputerow i komponentow z nimi zgodnych
(ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-docs/hcl/).
Ze skladakami moga byc oczywiste problemy (podobne jakie ma np SCO czy
Linux).

4. Opisany problem z portami nalezy wyeliminowac przed instalacja
sprawdzajac ustawienia w BIOS'ie czy ustawienia kart I/O. Stosunkowo
wiarygodnym narzedziem (ale nie 100%) jest msd (MS DOS 6.x), lepszym CheckIt
lub narzedzia z NU.
Dopiero nietypowo adresowane porty szeregowe wymagaja interwencji w Control
Panel lub glebiej. Reinstalacja prawidlowo zbudowanego systemu po
wyeliminowaniu problemu jest zbedna. Support dla PPP czy SLIP jest
fragmentem systemu.

5. Wspanialy w koncepcji jest pomysl Jarka Strzalkowskiego stworzenia
pl.misc.bleble. Powinno byc to wlasciwe miejsce dla absurdalnie
niekonstruktywnych dyskusji, stanowiacych wiekszosc tresci wielu polskich
list stanowiac zrodlo nieustannej wstrzasajacej ekstazy zbiorowych
oszolomien.

6. Wojna Microsoft - reszta swiata pochodzi z innej rzeczywistosci i malo
kto powtarzajac jak papuzka nierozlaczka M$ i inne takie wie o co chodzi.
Podobnie bywalo z rozmaitymi koncernami czy jednostkami w historii swiata.
Warto sie dowiedziec o co naprawde chodzi nim plotac cokolwiek narazimy sie
na smiesznosc czy naiwnie damy sie wykorzystac.

Jacek