Re: Nie-satelitarne lacze do swiata?

Autor: mpokul (mpokul_at_sejm.gov.pl)
Data: Wed 03 Jul 1996 - 13:44:14 MET DST

On Wed, 3 Jul 1996, Witold Przygoda wrote:

> Sugerujesz zatem, ze sygnal w kabelkach propaguje sie z szybkoscia
> wieksza od "c" ? :-)

On nie sugeruje szybkosci wiekszej od "c" tylko napisal ze satelita jest
bardzo daleko od ziemi(chyba 36000km) po pierwsze po drugie fali radiowej
daleko do "c" (czyli sygnal do satelity). To do kupy daje ze swiatlowodem
z Europy do Ameryki moze byc na przyklad 10 000km (zalezy skad dokad) a
przez satelite jest duzo dalej. Nie wiem z jaka szybkoscia porusza sie
swiatlo w swiatlowodzie ale wydaje sie ze szybciej niz fala radiowa.
Wszystko do kupy daje wieksza szybkosc w swiatlowodach niz przez SAT.
Oczywiscie, powstaja problemy zwiazane ze wzmacniaczami po drodze.

Marek Pokulniewicz