Re: W ogole o koszmarnych polskich literach - prawie manifest

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 15:32:53 MET DST

Dariusz Margas wrote:

> Dobra, tamte komputery nie nadaja sie do gry w dooma, tak, jak PCty do
> lotow :-)
nigdy nie twierdzilem, ze PC do lotow sie nadaja (obojetnie, czy PC to
bedzie tylko Gates, czy w ogole Personal Computer).
na Galileo czy innych nowych sondach nie instaluja tez Unixa, bo od
takich zastosowan sa inne systemy. i tez nie nadaja sie do DOOMa (i
slusznie, boby ufoludki przechwycily sonde zeby sobie pograc :) )

> No wiec wlasnie pytanie - dalczego Bill jeszcze nic dla nich nie napisal?
> Przeciez to wiodaca firma....
troche juz napisal...
SGML authoring tool (to do Worda, a SGML jest standardem dokumentow w
USArmy) istnieje (i jest cholernie drogi zreszta)).
BTW, czy ktos go moze uzyl z definicja HTMLa? choc fakt, nikt z
uzytkownikow Polipa nie dotknalby produktu Ms...
ostatnio NASA sie chwalila, ze maja juz modul redirectora dokumentow
(analizator tresci + odpowiednie przekazywanie w zaleznosci od tejze
tresci).
pisany pod auspicjami NASA, DoDa i paru innych rownie bogatych
instytucji.
pochwalili sie chyba tylko dlatego, ze im braklo funduszy na ciag
dalszy, i modul sprzedali brzydkiej komercji.

> Tak, jasne WinDos tez jest potrzebny, ale jego obecnosc raczej nie
> powoduje postepu w systemach _do_pracy_ i na 100% nie jest do pracy
> _niezbedny_
a jest jakas praca, ze komputer jest niezbedny?
zdaje sie, ze komputer co najwyzej pozwala skrocic czas wykonywania
jakiegos zadania (obliczeniowego, pisania listu, cokolwiek).
i tu wybor systemu zalezy od rodzaju wykonywanej pracy.
do sekretariatu jest chyba jednak najlepszy. do home budget itp.
rowniez.
do serverow sieciowych: nie wiem, Unix/NT, a moze jeszcze cos innego.
do zadan obliczeniowych: Unix

Piotr Karocki,
mirror maintainer,
Academic Computer Center