Re: W ogole o koszmarnych polskich literach - prawie manifest

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 15:15:25 MET DST

Szymon Sokol wrote:
> [...]
> : > na mainframie....
> : tak, tam jest Unix.... na pewno, no bo nie istnieje nic innego...
> : byles w NASA? widziales to?
> : wiesz, ze tam prawie nie ma twardych dyskow? ze wszystko oparte jest na
> : technologii dla nas praktycznie muzealnej? wiesz, ze wahadlowce maja
> : komputery 8 bitowe jeszcze, z olbrzymia pamiecia bodajze 64kB/komputer
> : (bo jest 5 rownoleglych)?
> : tych systemow nikt nie zmienia, jak powstaly w latach 60 tak dzialaja do
> ^^
> Wtedy to trwal projekt Apollo, o wahadlowcach sie nie snilo...
source: nie pamietam autora, "samoloty kosmiczne" - taka ksiazka o
wahadlowcach.
moge sprawdzic dokladnie; czytalem to tuz po katastrofie Challengera,
pamietam moje zdziwienie, czemu do tych wahadlowcow nie wpakowali
zwyklego PC, jak bylby mial wiecej pamieci.

> uzywa? Te Craye i Convexy, w Goddard i w JPL, i w LeRC to pewnie chodza pod
> Win'95? (http://sdcd.gsfc.nasa.gov/MSSCB/NCCS-supercomputing.html)
Szymonie,przywoluje cie do porzadku. twoja kpina o Win95 jest nie na
miejscu. Win95 moze byc tam klientem/terminalem, a z tym sie chyba
zgodzisz. nie pisalem o innej roli dla Win w tym miejscu!
jesli widzisz wszedzie, w kazdym moim postingu, napisane "Win95 for
all", to stwierdzam wyraznie: NIE TWIERDZE ZE WIN SIE NADAJA NA
WSZYSTKO. TWIERDZE WRECZ, ZE NIE JEST TO PRAWDA!

> A zamiast twardych dyskow maja rury rteciowe, tasmy perforowane, etc. - i na
> tym wlasnie maja w GSFC te skromne 330GB przylaczone do Convexa??
> (http://sdcd.gsfc.nasa.gov/MSSCB/NCCS-mass-storage.html)
> Te Onyxy i Irisy (http://sdcd.gsfc.nasa.gov/SAVB/SVS/) to oczywiscie
> sa 8bitowe, maja po 64kB RAMu i chodza pod Windows...
nie czepiaj sie Szymonie WIndows, bo nikt nie twierdzi, ze to dziala pod
Win.

ty opisujesz centra obliczeniowe - ja opisuje to, co dziala realtime,
wlasnie wspomniane centrum kontroli lotow.
nic dziwnego, ze sa drobne roznice.

> Ludzie, nie dajcie sobie wciskac ciemnoty. Ja rozumiem, ze mozna miec
> takie czy inne poglady, ale jak ktos sie posuwa w dyskusji do tego,
> ze falszuje fakty, bo mu nie pasuja do tezy, to to juz nie jest dobrze.
a jak ktos wszedzie widzi pochwale Win, to tez nie jest dobrze.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,