Re: TPNET - routing

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 09:53:04 MET DST

Lukasz Ploszajski (lukasz_at_legolas.nask.waw.pl) wrote:
: Jak juz to kiedys mowilem, MAN krakowski to nie tylko 149.156.*, ale szereg
: innych klas, ktorych liczba stale rosnie - dotyczy to w zasadzie takze
: innych MAN-ow.

Zapewne przydzielacie je jakos z sensem, a nie losujecie przy pomocy
Lotto? A naweti, jeden numer 149.156.* zapewni chyba z 80% polaczen.

: A poza tym Panowie, badzcie realistami. Oprocz komplikacji
: technicznych kazde takie polaczenie kosztuje. Kto ma za to zaplacic?

Chcesz powiedziec, ze wolicie pchac pakiety przez Warszawe, niz polozyc
jeden kabelek, ktory zapewne i tak juz istnieje.
No, w sytuacji w ktorej chce sie brac pieniadze od bajto-metra, to
bardzo rozsadna strategia.
P.S. Zalezec (pieniadze) powinno TPSA - ruch sie zmniejszy o 70%, a
     to wolne pasmo mozna sprzedac.
PPS. Moze NASK'owi faktycznie jest to nie na reke - bedzie taki routing,
     to klienci TPSA zaczna wykorzystywac zasoby lokalne, glownie
     uczelniane. Dlaczego trasport artykulu http z Warszawy do Krakowa,
     dla klienta TPSA, ma placic uczelnia trzymajaca cache?
     Wniosek - odpiac cache warszawski od tpnet.pl :-).

PPPS Czy ktos z NASK/TPSA moglby opisac jak wygladaja w Krakowie polozenie
     routerow i kabli laczacych Krakow ze swiatem? Dla Wroclawia tez,
     prosze. Bardzo mnie interesuje, czy duzo sie pomylilem, twierdzac
     ze polaczenia juz istnieja i jest to tylko kwestia konfiguracji..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |